عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: واگذاری املاک تحت تملک مردم مازندران از سوی بنیاد علوی به قیمت روز جدی ترین دغدغه مردم استان است.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 05 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، مقداد نجف نژاد در دیدار با معاون قوه قضاییه با بیان اینکه امنیت ملی، وحدت ملی و رفاه اجتماعی به عنوان سه کارکرد جدی دولت‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: دستگاه قضا می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی و کمی این سه کارکرد در کشور داشته باشد.

وی افزود: مازندران یکی از استان‌هایی بوده که حدود 100 در صد از املاک آن در دوران حکومت رژیم منحوس پهلوی توسط بنیاد پهلوی اداره می‌شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مدیریت بر این املاک به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی واگذار شده است.

نجف نژاد تصریح کرد: بسیاری از مراجعات مردمی برای رفع مشکلات ناشی از بلاتکلیفی در اختیارات تملیک چندین ساله در این املاک بوده و متأسفانه بیش از 80 درصد از مردم منطقه مازندران از عدم اختیار خود جهت تبدیل به احسنت کردن و نقل و انتقالات ملک مورد تصرف خود بی‌اطلاع هستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراهم کردن حداقل‌ها و ایجاد آرامش روحی و روانی در زندگی مردم موجب افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی امروز ما عدم رعایت حد تعادل در اجرای برخی مواد قانونی توسط سازمان عمران و مسکن شمال است.

وی تأکید کرد: اگر قانون است برای همه یکسان بوده و عدم رعایت توازن و تعادل حیثیت اجتماعی مازندران را با خطر روبه‌رو می‌کند.

نجف‌نژاد،‌ تأکید کرد: اگر دستگاه قضا در صدور و اجرای حکم علیه نماینده بنیاد مستضعفان و رئیس سازمان عمران و مسکن شمال دچار اشتباه شده پس باید به اشتباه خود اعتراف کند و بگوید دستگاه قضا در صدور رأی و اجرای حکم اشتباه کرده است.

وی با بیان اینکه مردم از حضور رئیس قوه قضائیه در مازندران بسیار شادمان هستند، گفت: مردم مازندران شادمان‌تر می‌شوند زمانی که یک اثر ملموس ببینند؛ یعنی ببینند، رئیس قوه قضائیه که خوشبختانه مازندرانی است و نسبت به مازندران شناخت کافی دارد، این گره کور را باز کرده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا سزاوار است شخصی که بیش از صد سال در یک ملک مسکونی سکونت دارد, امروز برای مشخص کردن وضعیت ملک تحت تصرف خود مبلغی معادل قیمت روز به حساب بنیاد واریز کند، افزود: باید از نزدیک بروید و ببینید که متأسفانه کرامت انسانی چگونه در بنیاد مستضعفان شکسته می‌شود.

نجف‌نژاد، معضل واگذاری زمین‌های تحت تملک مردم استان توسط نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مازندران آن‌هم به قیمت روز را به عنوان گره ای کور برای اهالی این منطقه برشمرد و تأکید کرد: بیان این معضل و دغدغه مردم استان و بابلسر از زبان بنده به عنوان یک وظیفه شرعی و عرفی محسوب می‌شود و قانون باید برای همه به صورت یکسان و به طور مساوی در کشور جاری شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار