معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن هم باید ۱۵ درصد گرانتر شود تا سرمایه گذاران سود کنند.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 04 November 2015
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن هم باید ۱۵ درصد گرانتر شود تا سرمایه گذاران سود کنند.

به گزارش تابناک یزد، حامد مظاهریان در نشست خبری با بیان اینکه مسکن، بخشی از اقتصاد کلان کشور است که باید براساس شاخصه‌های آن قیمت گذاری شود، اظهارکرد: قیمت‌های واقعی مسکن به نرخ‌های سال 89 رسیده است و پیش بینی می کنیم در شش ماه دوم امسال مسکن افت و خیز خاصی نداشته و قیمت‌ها مانند نیمه نخست سال ثابت می‌ماند.

وی تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد با وجود اینکه موقعیت مناسبی برای خریداران به واسطه قیمت‌های معقول به وجود آمده، زنگ خطری نیز تلقی می شود چرا که بازار پرسودی تلقی نشده و میزان سرمایه گذاری در آن کاهش می‌یابد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر جلوگیری از افزایش قیمت این اطمینان را بدهیم که بازار مسکن از رکود خارج می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی وضعیت کنونی مسکن در کوتاه مدت مطلوبیت دارد اما مشخص نیست در بلند مدت به نفع مردم تمام می‌شود یا زیان آنها.
مظاهریان با اشاره به اینکه به طور میانگین با تورم 15 درصدی در کشور مواجه هستیم، گفت: بخش مسکن نیز باید به همین میزان افزایش قیمت داشته باشد تا سرمایه گذار بتواند منابع مالی خود را در این بازار حفظ کند.


شبکه خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار