مدیرکل امور مالیاتی همدان با اعلام اینکه بدهکاران مالیاتی با آلوده کردن فضا به دنبال عدم پرداخت مالیات بودند، گفت: بیش از 85 درصد درآمد مالیاتی همدان محقق شده است.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 03 November 2015
مدیرکل امور مالیاتی همدان با اعلام اینکه بدهکاران مالیاتی با آلوده کردن فضا به دنبال عدم پرداخت مالیات بودند، گفت: بیش از 85 درصد درآمد مالیاتی همدان محقق شده است.

به گزارش تسنیم؛محمدخلیفه یادآورشد: 320 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای همدان در نظر گرفته شده که خوشبختانه بیش از 85 درصد آن محقق شده و مابقی نیز در حال وصول است.

وی با اشاره به اینکه افزایش 52 درصدی درآمد مالیاتی استان همدان صحت نداشته است، افزود: بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته نشان داد تنها بین 28 تا 32 درصد افزایش درآمدهای مالیاتی داشتیم.

خلیفه تصریح کرد: متاسفانه بدهکاران مالیاتی فضا را آلوده می‌کنند تا بتوانند در آن فضا همچنان به عدم پرداخت خود فرصت بیشتری بدهند اما باید براساس قانون عمل کرده و مالیات دریافت کرد.

وی با بیان اینکه درآمدهای عمومی استان همدان تنها مختص مالیات نبوده و درآمدهای دیگری نیز در آن دخیل هستند، عنوان کرد: اگر کسانی نسبت به درآمد مالیاتی خود اعتراضی داشتند پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در صورت وجود مشکل رفع شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اعلام اینکه شفاف شدن میزان معاملات افراد سبب شده تا کمتر قابل کتمان باشد، بیان کرد: با ابلاغ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، پنهان کردن معاملات مالیاتی جرم تلقی شده و از سال 95 نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌هایی برای پیگیری شکایات ایجاد شده است، گفت: متاسفانه برخی فضا را ملتهب کرده و بزرگنمایی کردند که مالیات آنها افزایش چند برابری داشته ولی حقیقت مسئله دیگری بود و افزایش به این میزان نبوده است.

خلیفه تصریح کرد: سال گذشته مودیان مالیاتی باید برای دریافت فیش، به سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و فرآیند پرداخت مالیات را می‌گذراندند اما امسال قرار شد مودیان مالیاتی فیش را به صورت آنلاین از سامانه دریافت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی همدان بیان کرد: همین امر سبب شد تا برخی از مودیان نسبت به پرداخت مالیات خود دیر اقدام کنند که جرایم مالیاتی و مشکلاتی از این دست را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای اقتصادی جامعه رو به بهبود است خود به خود پول به استان وارد شده و دیگر نیازی به فشار برای وصول مالیات نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار