مدیر مرکز فوریت های پزشکی فارس از متولد شدن ۲۳ نوزاد طی ۱۱ ماه گذشته در آمبولانس های ۱۱۵ خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ 10 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از مهر؛دکتر محمد رضا عالی منش بیان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته امسال نیروهای اعزامی اورژانس ۱۱۵ با اعلام فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک، توانسته اند پس از اقدامات لازم ۲۳ نوزاد را حین انتقال به بیمارستان بدنیا آمده اند.

وی با اعلام اینکه این آمار بیانگر تخصص نیروهای ۱۱۵ استان است، افزود: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیروهای اعزامی اورژانس در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

عالی منش گفت: زایمان های اضطراری درون آمبولانسی هنگام انتقال مادران باردار توسط تکنسین های اورژانس از منزل در شیراز ۱۴ مورد اعلام شده و ۹ مورد نیز در شهرستان های داراب و مرودشت رخ داده است ضمن اینکه ۷۵درصد نوزادان دختر و مابقی نوزادان نیز پسر بوده اند.

وی اضافه کرد: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خوشبختانه تمامی این زایمان های با سلامتی مادر و کودک به همراه بوده است، افزود: تکنسینهای اورژانس پس از انجام موفقیت آمیز زایمان و انجام مراحل درمانی لازم ،مادر و نوزاد را سالم برای دریافت خدمات بیشتر و کنترل نهایی به بیمارستان منتقل کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار