استاندار اردبیل گفت: راه آهن تنها پروژه بر زمین مانده سفر رئیس جمهور است که در سه جا روحانی بر تکمیل پروژه راه آهن اردبیل در سفر خود به این استان تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 28 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: شایسته است از زحمات صادقانه و خالصانه علی حیدری مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان قدردانی کنم و اعلام کنم که در این دو سال که در استان اردبیل بودم در حوزه شهرسازی، تهیه و تحویل مسکن مهر، راهسازی و راهداری در اداره کل راهسازی استان تلاش‌های زیادی را کشیدند.

وی با یادآوری اینکه به جد پیگیر تکمیل پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در استان هستیم، تصریح کرد: مدیرکل جدید نیز از بدنه راه و شهرسازی است و قطعاً به ارتقا توانمندی این حوزه در استان اردبیل کمک می‌کند.

استاندار اردبیل گفت: ‌ما از محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل که از یک استان 3.5 میلیون نفر جمعیت مسئولیت مدیرکلی راه و شهرسازی استان اردبیل را با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت قبول کردند، قدردانی می‌کنیم و قطعاً از تجربیات او بیشتر و بهتر استفاده می‌کنیم.

خدابخش با یادآوری اینکه در حوزه راهداری با توجه به اینکه اردبیل مقصد گردشگری است ما نیازمند برنامه‌های توسعه جدی هستیم و باید خدماتی را به بیش از پنج میلیون گردشگر و مسافری که در فصول مختلف سال به این استان سفر می‌کنند، فراهم آید.

وی از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست تا در وهله اول تکمیل پروژه راه آهن اردبیل را در اولویت قرار دهد چرا که این پروژه سال‌هاست شروع شده و مردم چشم انتظار تکمیل آن هستند.

خدابخش در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ‌قرار بود از محل فاینانس و یا صندوق توسعه ملی 200 میلیون یورو به این پروژه تزریق شود و در سفر رئیس جمهور نیز حجت‌الاسلام روحانی بر تکمیل این پروژه تا پایان دولت تدبیر و امید تاکید کرده و قول مساعد دادند.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه راه آهن تنها پروژه‌ای است که بر زمین مانده و هنوز از مصوبات سفر رئیس جمهور کار خاصی در این زمینه انجام نشده است، گفت:‌ این پروژه از حیاتی‌ترین پروژه‌های استان اردبیل است که قطعاً در صورت راه‌اندازی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی، خط ریلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با نصب دستگاه آیلس در فرودگاه اردبیل بخشی از مشکلات سفرهای هوایی هموطنانمان برطرف شده است، افزود: امیدواریم با تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و همچنین اردبیل – پارس‌آباد که ردیف اعتباری و توجیه اقتصادی دارد، زمینه رو به رشدی را در توسعه همه‌جانبه به ویژه رونق اقتصادی، اشتغال، درآمد و رفاه مردم شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار