مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سطح تمامی شهرستان های استان بحث مناسب سازی شهری برای نابینایان به صورت جدی از سوی مسئولان پیگیری و انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 28 October 2015
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سطح تمامی شهرستان های استان بحث مناسب سازی شهری برای نابینایان به صورت جدی از سوی مسئولان پیگیری و انجام می شود.

عبدالرضا میرزائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برخورداری نابینایان کرمانشاهی از امکانات روز و وسایل کمک آموزشی، اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با همکاری آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های استان، کتابخانه گویا در شهرک بهداری فعال شده تا روشندلان کرمانشاهی که تمایل دارند در این مکان به مطالعه بپردازند.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه تحصیلی، ارائه وسایل کمک توانبخشی مانند عصای آلومینیومی، ماشین حساب سخنگو، اسپیکر فلش، شطرنج ویژه نابینایان، ذره بین دسته دار مجهز به چراغ مطالعه و همچنین بهره مندی از کمک های موردی نظیر کمک هزینه ازدواج، لوازم ضروری زندگی، درمان، صدور دفترچه بیمه و ... از خدماتی بوده که در اختیار نابینایان استان قرار گرفته است.

میرزائیان تصریح کرد: سازمان بهزیستی با بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارد در راستای خدمت رسانی به افراد تحت پوشش خود اهتمام داشته و با توجه به تعداد زیاد نابینایان در حد بضاعت سازمان تلاش می کند نیازهای این عزیزان را برطرف کند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: ما در سطح استان با برگزاری شوراهای مناسب سازی تلاش های وسیعی در راستای رفاه حال نابینایان انجام داده و لازم به ذکر است که در سطح شهرستان ها بحث مناسب سازی برای نابینایان به صورت جدی از سوی مسئولین پیگیری و انجام می شود.

وی تاکید کرد: معلولیت تنها نوعی محدودیت است و مانع پیشرفت نیست و در صورتی که شرایط محیطی و زندگی برای معلولین فراهم شود می توانند زندگی مناسبی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار