مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «دامک نیک» بازیگر توانمند و باسابقه عرصه تئاتر و نمایش جزیره هرمز، در حین اجرای نقش شمر در تعزیه خوان ظهر عاشورا دچار ایست قلبی شد و به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 26 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا کمساری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زنده یاد نیک از سال ها پیش از بیماری قلبی رنج می برد، افزود: عشق و ارادت این بازیگر به اباعبدالله الحسین(ع) موجب شد که امسال نیز همچون سال های گذشته تصمیم بگیرد نقش شمر را در نمایش تعزیه خوان «خورشید بر سر نی» اجرا کند.

وی ادامه داد: در میانه های اجرای نمایش یک بار حال این کارگردان و بازیگر باسابقه جزیره هرمز منقلب می شود و نامبرده را زیر سایه می برند؛ اما وی با بیان اینکه حالش بهتر شده است، دستور به ادامه اجرا می دهد.

کمساری اضافه کرد: اما متاسفانه در ادامه اجرا، برای دومین بار حال این بازیگر خراب می شود و پیش از آنکه فرصتی برای انتقالش به بیمارستان بندرعباس فراهم شود، نامبرده دچار ایست قلبی می شود و فوت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: زنده یاد نیک سرپرست گروه نمایشی سیمرغ و از جمله هنرمندانی بود که در دومین جشنواره تئاتر قشم که در مهر امسال برگزار شد، در بخش بازیگری مرد مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جزیره هرمز همواره ظرفیت ها و چهره های جدیدی به عرصه تئاتر کشور معرفی کرده است، افزود: دو تن از فرزندان زنده یاد نیک در عرصه تئاتر و نمایش فعالیت می کنند و از بازیگران خوب این منطقه به شمار می روند.

یکی از بازیگران نقش مقابل زنده یاد نیک در تعزیه خوان ظهر عاشوراگفت: مرحوم نیک با وجود سابقه بیماری قلبی و توصیه پزشک مبنی بر دوری از فشار و استرس، بار دیگر در نقش شمر ظاهر شد.

مصیب زارعی دلبستگی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جدیت در کار نمایش را عامل تصمیم زنده یاد نیک به برگزاری تعزیه دیروز دانست و افزود: هرچند یک بار در حین اجرای شرایط جسمی مرحوم نیک منقلب شد، اما تصمیم وی به ادامه نمایش جدی بود و اجرای نمایش بار دیگر از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: در پایان نمایش برای دومین بار حال زنده یاد نیک منقلب شد و پیش از آنکه بتوانیم این هنرمند ارزشی جزیره هرمز را به بیمارستان بندرعباس انتقال دهیم، بر اثر ایست قلبی فوت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار