استاندار مازندران یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه را پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل باید در بین دانش آموزان و آحاد جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار صبح دوشنبه در مراسم نواخته شدن  زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان  مرحوم  بصیری ساری بابیان اینکه پدافند غیرعامل در همه زوایای مختلف زندگی بشر همچون زوایای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  را فرا می‌گیرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز یکی از امن‌ترین کشورها در جهان است که این تفکر و آرامش نشات گرفته از تفکر پدافند غیرعامل که همان اعتقاد اسلامی است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که پدافند غیرعامل مصونیت سازی بدن است، افزود: نتیجه پدافند غیرعامل تهاجم دشمنان به هر طریقی که صورت گیرد هیچ اثری بر انسان ندارد.
استاندار مازندران بابیان اینکه این استان باهمت مدیران اجرایی جزو استان‌های برتر کشور در زمینه پدافند غیرعامل معرفی شده است، اذعان داشت: مازندران یک استان بحران خیز است که باید در همه شرایط آمادگی برای مواجه شدن با حوادث و بحران را داشته باشد.
فلاح جلودار با اعلام اینکه سند پدافند غیرعامل تدوین و به دستگاههای اجرایی ابلاغ و باید اجرایی شود، افزود: با توجه به اینکه دانشگاه مبداء تحولات است باید اهمیت پدافند غیرعامل توسط اساتید دانشگاهها به دانشجویان آموزش داده شود.
وی بابیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، شنیداری و مکتوب نقش مهمی در جامعه برای نهادینه کردن پدافند غیرعامل در جامعه دارند، گفت: با توجه به شعار سال جاری سازمان پدافند غیرعامل مصونیت سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت باید همه باهم برای مصون‌سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی تلاش کنیم.
همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه یک جامعه زنده و حیات پویا همیشه در معرض تهدید است، گفت: پدافند غیرعامل موجب تقویت وزنده نگه‌داشتن  جامعه خواهد شد.
 سید علی قاسمی با اشاره به اینکه همیشه مسائل زندگی طبیعی زندگی مردم را دچار اختلال  کنند و اگر مردم آمادگی نداشته باشند احتمال ضرر جانی و مالی زیاد برای جامعه دارد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل بهداشت روان برای مدیریت جامعه است  و همچون بهداشت برای سلامت جامعه تلاش می‌کند.
 وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل همان دفاع بدون اسلحه است که در جهان کنونی برای رونق  زندگی در جامعه باید آمادگی داشته باشیم، افزود: خوشبختانه  امروز ملت آمادگی هرگونه  دفاع  را برای هر نوع تهدید دارد.
وی با اشاره به اینکه حرکت و قیام  اما حسین (ع) نوعی پدافند غیرعامل است افزود: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی دقیق همه  دانش آموزان در همه  مقاطع تحصیلی با بحث مهم پدافند غیرعامل آشنا شوند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار