کد خبر: ۱۱۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹ 07 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، 12 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ساری قلع و قمع شد

سید اسماعیل علوی اظهارکرد : در اولین روز اجرای احکام و دستورات قضایی، 12 فقره از مصادیق تغییرکاربری غیرمجاز به مساحت 2هزار و 610مترمربع اراضی زراعی و باغی ساری به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان‌ ساری تصریح کرد: 10مورد مستحدثات تخریب شده با حکم قانونی تبصره ۲ ماده 10 شامل تفکیک، دیوارکشی و بنای نیمه کاره غیر مجاز به مساحت 2 هزار و 460 مترمربع و 2 مورد قانون ماده ۳ به مساحت ۱۵۰ متر مربع در روستاهای کیاسر، کنیم، لالا، علویکلای بخش چهاردانگه این شهرستان است.

 وی خاطرنشان کرد: در بزه تغییر کاربری غیر مجاز موضوع ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها ، قلع و قمع بنا موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون با حضور مامورین جهاد کشاورزی پس از رسیدگی قضایی، صدور حکم و به تبع آمر کیفری و ارسال ۳ اخطار تخریب به متخلف، اجرایی می‌شود.

این مسئول با قدردانی از دستگاهایی که در انجام حکم‌ قلع و قمع همکاری داشتند، افزود: این اقدام با جدیت در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

علوی گفت: مردم هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار