معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوزستان بالاترین سطح بیمه اراضی کشاورزی را دارد گفت: خسارت بارندگی به مزارع کشاورزی خوزستان در بازدیدهای صورت گرفته کمتر از میزانی که انتظار می‌رفت بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ 07 May 2024

تابناک خوزستان: علیرضا مهاجر روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مراکز خرید و مزارع گندم شهرستان کرخه و دزفول بیان کرد: کشاورزان زحمتکش خوزستان تولید بیشترین محصولات اساسی کشاورزی را برعهده دارند.
وی ضمن قدردانی از زحمات استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی و تعاون روستایی که با همکاری ستاد بحران توانستند بیش از ۵۰۰ هزار تن گندمی که در فضای باز نگهداری می‌شد را به مکان امن منتقل کنند گفت: خسارتی از این ناحیه به کشور وارد نشد که قابل تقدیر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: بعد از انتقال گندم‌های برداشت شده به مراکز مسقف، طبق پیش‌بینی هواشناسی بارندگی شدیدی در استان خوزستان شاهد بودیم که موجب خوابیدگی و آبگرفتگی مزارع برخی نقاط شد.
مهاجر تصریح کرد: در ابتدا احتمال خسارت زیادی بر اثر بارندگی متصور می‌شد ولی بر اساس بازدیدهای صورت گرفته، خسارت کمتر از آنچه قبلا تصور می‌شد بر آورد شده است.
وی با تاکید بر اینکه خوابیدگی برخی مزارع با آفتاب بعد از بارندگی به حالت قبل برگشت بیان کرد: باید با دقت و حوصله بیشتر برداشت گندم از مزارع انجام شود تا ریزش به حداقل برسد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: همکاران بیمه و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بازدید از مزارع هستند که این بازدیدها تا حدود ۲ هفته پایان خواهد یافت.

۶۵ درصد مزارع کشاورزی خوزستان بیمه است
وی ادامه داد: استان خوزستان بالاترین سطح بیمه در اراضی کشاورزی را به ویژه در محصول گندم و جو داشته به طوری که بیش از ۶۵ درصد از اراضی بیمه شدند؛ بیمه کشاورزی باعث می‌شود کشاورزان با اطمینان بیشتر و دغدغه کمتری کشت بعدی را انجام دهند.

وی از مسئولان بیمه و رییس جهاد کشاورزی خوزستان و افرادی که در کشت قراردادی همکاری لازم برای بیمه حداکثری را داشتند قدردانی و ابراز امیدواری کرد: همه کشاورزان در کشت بعدی اقدام به بیمه کنند تا در صورت خسارت، بیمه را به موقع پرداخت کند.
مهاجر با بیان اینکه کارشناسان در حال بازدید و بررسی زمین‌های کشاورزی هستند بیان کرد: کمتر از ۳۰ یا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دچار خسارت شدند در حالی که تصور میشد بالای ۱۰۰ هزار هکتار خسارت دیده باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مزارع خسارت دیده بین ۱۰ تا ۴۰ درصد آسیب دیدند که امیدواریم خسارت‌ها توسط بیمه پرداخت شود.

پیش از این رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده بود بیش از ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار