کد خبر: ۱۱۶۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ 20 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، سومین نشست کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی چهارشنبه 29 فروردین با حضور  قاسم  عموعابدینی معاون آموزشی وزارت عتف، استاندار مازندران و رییس دانشگاه مازندران در روز چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد.

    

نشست کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی در دانشگاه مازندران  

 

   بر اساس این گزارش قاسم  عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست، با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه و دولت سیزدهم ریل‌گذاری دانشگاه‌ها با رویکرد جدیدی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شده است، گفت: حکمرانی آموزشی بر پایه محور‌های دانش و اخلاق اصلاح و پایه‌گذاری شده است.

     وی افزود: ، آمایش رشته‌ها، ماموریت‌گرایی، اجرای طرح تحول دولت سیزدهم و سامان‌دهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را از جمله مسوولیت‌های مهم این کارگروه است.

      عموعابدینی تصریح کرد: ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها، سامان‌دهی موسسات، کیفی‌گرایی مهارت‌افزایی و مدیریت منطقه‌ای، از اهداف و اولویت‌های طرح آمایش آموزش عالی است که به طور جد به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

       معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد دانشگاه دانایی‌‌محور است، خاطرنشان کرد: رشته‌های دانشگاهی باید دارای پیوست اشتغال باشند و وجود رشته‌های دانشگاهی بدون توجه به ظرفیت‌ها، نیاز‌ها و آمایش آموزش عالی، بر تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور افزوده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار