مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۲۰۴۳ ماموریت امداد و نجات در سطح استان کرمان طی این مدت انجام و به ۱۲۱ هزار نفر در حوادث مختلف امدادرسانی صورت گرفته و ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر اسکان داده شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 18 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، رضا فلاح امروز ۲۸ اسفندماه در نشست خبری ضمن تبریک ماه رمضان و فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: بیست و چهارمین طرح ملی «خدمات بشردوستانه سازمان جوانان» و طرح «امداد و نجات» را از ۲۴ اسفندماه در سطح استان آغاز کردیم و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: شعار طرح خدمات بشردوستانه «جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» و شعار طرح حوزه امداد و نجات «همراهتان هستیم» انتخاب شده است.

فلاح بیان کرد: در ۱۳ شهرستان مسافرپذیر از جمله انار، بم، بافت، بردسیر، جیرفت، راور، راین، رابر، سیرجان، شهربابک، شهداد، ماهان و کرمان طرح خدمات بشردوستانه با حضور ۳۵۰ نفر عضو داوطلب با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و امدادی اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هدف از اجرای طرح‌های جوانان و امداد و نجات کاهش تلفات، بهبود رفتار ترافیکی و پوشش حوادث است و در حوزه امداد و نجات ۴۱ پایگاه ثابت و موقت هلال احمر با حضور ۶۴۰ نفر امدادگر در طول راه‌های استان برای پوشش حوادث حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اجرای پویش «به‌رفت» (بهبود رفتار ترافیکی) در ورودی شهر‌های گردشگرپذیر بیان کرد: همچنین خیمه راهنمای مسافران، خیمه‌های نماز، ارائه خدمات زیست محیطی، کسب و کار‌های خرد و ... در ورودی‌ها برپا می‌شود و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

فلاح با اشاره به احتمال کاهش آمار مسافران به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تیم‌های سحاب به شکل سیار خدمات امداد و نجات را در ورودی مکان‌های تاریخی از جمله باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، گلزار شهدای کرمان و ... ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به هشدار‌های سازمان هواشناسی درباره ناپایداری‌های جوی اظهار کرد: به شکل کامل تیم امداد هوایی، واکنش سریع و پایگاه‌های جاده‌ای آماده باش هستند و ندای امداد شماره ۱۱۲ است و حادثه‌دیدگان می‌توانند با این شماره اطلاع بدهند.

وی با اشاره به اینکه همه خودرو‌های امدادی از هشت صبح تا ۲۰ در نقاط حادثه‌خیز محور‌های استان کرمان حضور دارند، افزود: در سال گذشته واکسیناسیون ۳۰۰۰ نفر حجاج استان کرمان توسط هلال احمر به خوبی انجام شد و از امروز واکسیناسیون ۲۶۵۰ زائر حج تمتع امسال آغاز شده است.

فلاح در ادامه با اشاره به عملکرد هلال احمر استان کرمان در دو سال فعالیت دولت سیزدهم اظهار کرد: ۲۰۴۳ ماموریت امداد و نجات در سطح استان کرمان طی این مدت انجام و به ۱۲۱ هزار نفر در حوادث مختلف امدادرسانی صورت گرفته و ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر اسکان داده شده‌اند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین آمار امدادرسانی مربوط به سیل است، گفت: ۷۸۵ نفر از مرگ حتمی نجات یافته و همچنان رتبه اول رهاسازی در حوادث مربوط به استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث بعد از سیل، مربوط به حوادث جاده‌ای و کوهستان بوده، افزود: هلال احمر کرمان در حوادث دو سال گذشته در سطح استان، ملی و بین المللی حضور داشته که می‌توان به حوادث زلزله فین هرمزگان، ریزش متروپل آبادان، زلزله ترکیه، افغانستان و سیل چابهار اشاره کرد.

فلاح بیان کرد: در دو سال گذشته با توسعه ۴۰ درصدی کمی و کیفی شبکه انبار‌های امدادی سراسر استان کرمان مواجه بودیم و توسعه ۵۰ درصدی کمی و کیفی لجستیک استان را داشتیم. ضمن اینکه زمان پاسخگویی در حوادث ترافیکی به ۹ دقیقه کاهش یافته و رشد سه برابری آموزش‌های تخصصی نیرو‌های عملیات امداد و نجات و پوشش زائران پیاده‌روی اربعین با حضور ۵۰۰ نفر امدادگر در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در محور‌های جیرفت – فاریاب، نوق – یزد، سرچشمه – رفسنجان، کوه هزار راین و محور ریگان – ایرانشهر در سال جاری بیان کرد: در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی در دو سال گذشته به بیش از ۷۶۴ هزار نفر در مراکز توانبخشی، درمانگاه‎‌های جمعیت و ... خدمات ارائه شده است.

وی اظهار کرد: ۳۴۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته فروش دارو و تجهیزات داشتیم و هفت میلیارد تومان کمک هزینه دارو و درمان در توانبخشی و درمانی از سوی هلال احمر استان کرمان هزینه شده است.

فلاح با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی ساختمان جدید دارو و درمان شهر کرمان گفت: ۹ مرکز درمانی و توانبخشی در دو سال گذشته در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت حوزه داوطلبان گفت: اکنون مهم‌ترین فعالیت، جمع آوری کمک برای سیل‌زدگان چابهار است و تیم‌های سحر برای آرامش روحی و روانی خانواده‌ها و کودکان در این منطقه حضور داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: در دو سال گذشته ۶۴۳ هزار نفر از خدمات حوزه داوطلبان بهره‌مند شدند و ۱۱۲ میلیارد تومان ارزش ریالی خدمات در پروژه‌های محرومیت زدایی، کمک هزینه دارو و درمان و ... بوده است.

فلاح تصریح کرد: توسعه خانه‌های هلال برای آموزش امدادی به مردم روستا‌ها و ارتقاء سطح تاب آوری خانواده‌ها در اولویت است و ۲۵۸ خانه هلال در دو سال فعالیت دولت سیزدهم در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی در پایان با اشاره به رتبه اول هلال احمر استان کرمان در بحث آموزش در سطح کشور، گفت: هر کس با هر مذهب و هر جایگاهی می‌تواند عضو جمعیت هلال احمر بشود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار