با پایان یافتن انتخابات در ۱۱ اسفند ۴ نماینده مجلس شورای اسلامی و یک نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر انتخاب شدند.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 04 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از تسنیم، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مردم استان بوشهر با حضور پرشور خود ۴ نماینده مجلس شورای اسلامی و یک نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر انتخاب کردند.

۲ نماینده منتخب مردم استان از مجلس یازدهم و ۲ نماینده دیگر هم جدید هستند

۲ نماینده منتخب مردم استان از مجلس یازدهم و ۲ نماینده دیگر هم جدید هستند که به جمعاً به مجلس دوازدهم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، جعفر پورکبگانی با ۲۳ هزار و ۳ رأی به‌عنوان منتخب مردم این حوزه انتخاب شد.

جعفر پورکبگانی از نیرو‌های اصول‌گرا برای نخستین‌بار توانست با بهره بردن از فرصت کانال تلویزیونی صدا و سیمای استان بوشهر و حضور در مناظره خود را بیشتر معرفی کند و با ۲۳ هزار و ۳ رأی، اعتماد مردم این حوزه انتخابیه به دست آورد.

جعفر پورکبگانی در گفتگویی با اشاره به برنامه‌های مورد نظر در این حوزه انتخابیه اظهار داشت: برنامه‌هایی که برای خدمت به مردم تدوین شده این است که آن چیزی که امروز مغفول مانده و مورد مطالبه مردم است در دستور کار قرار گرفته شود.

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم اضافه کرد: آن چیزی که امروز مغفول مانده، بی‌توجهی و مورد بی‌مهری قرار گرفته تلاش می‌شود به نحو احسن انجام شود.

تشکیل شورای راهبردی در راستای جایگاه حقوقى در حوزه انتخابیه

وی یکی از برنامه‌های خود را تشکیل شورای راهبردی در راستای جایگاه حقوقى دانست و تصریح کرد: شورای راهبردی متشکل از نماینده، ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ۴ استاد حوزه و دانشگاه در زمینه ارتباط با موضوع مورد نظر تشکیل و برای تحقق مطالبات و رفع مشکلات مردم تصمیم‌گیری می‌شود.

پورکبگانی نخستین موضوع مورد نظر شورای راهبردی یاد شده را توجه به تحقق ۵۰ درصدی اشتغال جوانان استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دانست و گفت: دومین موضوع پرداخت حق آلایندگی به مناطق مختلف استان بوشهر است و مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع در این شورا مورد توجه قرار گرفته می‌شود.

ارائه راهکار علاج ۲ مشکل اساسی مردم کم آبی و بیکاری در دشتستان

ابراهیم رضایی از نیرو‌های اصول‌گرا و نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم هم در این دوره از انتخابات توانست با ۴۳ هزار و ۶۲۹ رأی برای دومین دوره پیاپی منتخب مردم دشتستان شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اولویت خود در مجلس دوازدهم را نظارت بر اجرا برنامه هفتم توسعه دانست و گفت: این برنامه پس از تصویب به تأیید شورای نگهبان رسید و از ابتدای سال آینده تا سال ۱۴۰۸ این برنامه نقشه راه کشور است.

رضایی اضافه کرد: تمرکز بر اقتصاد و فرهنگ که جز مطالبات مهم و مشکلات کشور محسوب می‌شود در اولویت این برنامه قرار دارد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر توسعه زیرساخت‌ها و پیگیری برای علاج ۲ مشکل اساسی مردم کم آبی و بیکاری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان نیز غلامحسین زارعی از کارکنان صدا و سیمای استان بوشهر و از نیرو‌های اصول‌گرا با تبلیغ در صدا و سیمای استان و شرکت در مناظره تلویزیونی خود را بیش از پیش معرفی و اعتماد مردم این حوزه را جلب کرد.

نخستین اقدام در حوزه دشتی و تنگستان کاهش و رفع بیکاری

غلامحسین زارعی با ۲۰ هزار و ۲۵۷ رأی به‌عنوان منتخب مردم دشتی و تنگستان انتخاب شد.

وی در گفتگویی با بیان اینکه مناظره تأثیر قابل توجهی در مخاطبان داشته است به برنامه‌های مورد نظر خود پرداخت و اظهار داشت: مهمترین مشکل این حوزه انتخابیه و استان بوشهر موضوع اشتغال است، ۳۴۵ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی استان بوشهر است که ۱۲۰ هزار نفر آن‌ها در پارس جنوبی و عسلویه فعالیت می‌کنند.

زارعی ادامه داد: نخستین اقدامی که باید برای کاهش و رفع بیکاری انجام شود سهمی از اشتغال پارس جنوبی به ۲ شهرستان تنگستان و دشتی اختصاص یابد.

وی توجه به سواحل، مرزنشینان، صیادان و ملوانان استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این موارد در دستور کار قرار دارد و با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه توسعه اقتصاد دریا محور این مهم در برنامه‌ها قرار گرفته است.

اجرایی شدن سیاست اقتصاد دریا محور در جنوب استان بوشهر

در جنوب استان بوشهر در حوزه دیر، کنگان، عسلویه و جم حجت‌الاسلام موسی احمدی از نیرو‌های اصول‌گرا و نماینده مردم در مجلس نهم و یازدهم با ۱۹ هزار و ۱۶۵ رأی توانست برای سومین بار راهی بهارستان شود.

حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفتگویی اعلام کرد: برنامه آینده بر اساس سیاست‌های کلی نظام اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و برنامه توسعه هفتم تدوین و تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ساحلی بودن و دریا محور این منطقه برنامه‌ها بر اساس اقتصاد دریا محور تنظیم شده و در این عرصه مشاوران بکارگیری شده تا این برنامه‌ها به‌صورت قانونی ارائه، مصوب و اجرایی شود.

انتخاب آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری برای سومین دوره پیاپی به مجلس خبرگان

مردم استان بوشهر همچنین با ۲۵۴ هزار و ۱۷۴ رأی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری را برای سومین دوره پیاپی به ششمین مجلس خبرگان رهبری فرستادند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی اظهار کرد: از اینکه مردم خوب استان بوشهر به فرزند خودشان اعتماد کردند و با رأی که در شان و جایگاه مردم است به‌عنوان نماینده به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فرستادند از مردم سپاسگزاری می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری منتخب مردم تهران در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در حوزه انتخابیه تهران توانست با جلب نظر مردم این شهر و کسب ۷۰۰ هزار و ۱۱۰ رأی وارد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار