فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مردم سالاری دینی، مشارکت در انتخابات است، گفت: محور و اساس کار و گفتمان قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 24 February 2024

تابناک خوزستان: رستم عیدی‌پور با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: یکی از محورهای ساختار نظام بین‌الملل که به نام گفتمان دموکراسی آن را می‌شناسیم، حضور و مشارکت مردم در مباحث ملی و اساسی کشور است.

وی افزود: یکی از اصول این مشارکت، حضور مردم در انتخابات است. مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف قابل بررسی است اما مشارکت سیاسی که عرصه‌های مختلف آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بسیار مهم است و یکی از مصادیق آن مشارکت در انتخابات است.

فرماندار دشت آزادگان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم محور اساسی هستند و همیشه در گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکید بر مردم سالاری دینی بوده است و یکی از حوزه‌های مردم سالاری دینی، مشارکت در انتخابات است، بنابراین محور و اساس کار و گفتمان قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

تلاش معاندان برای به چالش انداختن مشارکت مردم در انتخابات

وی با بیان اینکه خاورمیانه حیاط خلوت بسیاری از ابرقدرت‌ها بوده است و منافع این کشورها در خاورمیانه به خطر افتاده است، عنوان کرد: از روز ظهور جمهوری اسلامی ایران، محور این نظام، داشتن استقلال بوده است و ملت‌ها را هم به داشتن استقلال دعوت می‌کند. ابرقدرت‌ها همیشه به ویژه در کشورهایی که دنبال حفظ استقلال هستند، مخالفان موانعی ایجاد می‌کنند و در گذشته دیدیم که جنگ تحمیلی و اکنون جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کردند و در حال تحمیل کردن جنگ رسانه‌ای نیز هستند. در نتیجه، معاندان نظام جمهوری اسلامی دست به هم داده‌اند تا مشارکت مردم در انتخابات را دچار چالش کنند.

عیدی‌پور با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی مردم گفت: قطعا مردم شریف ایران متوجه این مهم شده‌اند و آگاه هستند که تشویق دشمن برای رای ندادن، منافع معاندان را تامین می‌کند. در این شرایط باید با آگاه‌سازی مردم بتوانیم عوامل بازدارندگی جنگ روانی که علیه انتخابات ما شکل گرفته است را ایجاد کنیم و مردم نیز هوشیارتر باشند.

فرماندار دشت آزادگان گفت: مردم ما در عرصه‌های مختلف اقداماتی انجام داده‌اند که حتی در تصور مسئولان نبود و برخی جاها از انقلابیون هم انقلابی‌تر عمل کرده‌اند. هر چه مشارکت مردم در عرصه انتخابات پررنگ‌تر باشد، اقتدار کشور ما بیشتر در جهان به نمایش گذاشته می‌شود و قطعا در این شرایط، اثرگذاری جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی نیز بیشتر خواهد شد.

منبع/ایسنا

برچسب ها: انتخابات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار