کد خبر: ۱۱۵۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 06 February 2024

اگر شما صاحب یک کافی شاپ هستید و به‌دنبال ارائه ی قهوه با طعم متفاوت برای مشتریان خود هستید، بهتر است روی خرید یک آسیاب قهوه صنعتی برای کافی شاپ خود سرمایه گذاری کنید. اما از آنجایی که تنوع بالایی که در بازار وجود دارد باعث شده تا انتخاب یک آسیاب قهوه حرفه ای امری دشوار باشد.

ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد تا در تجهیز کافی شاپ و خرید دستگاه، اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید و بتوانید بهترین آسیاب قهوه صنعتی را داشته باشید.

چرا آسیاب قهوه صنعتی؟

آسیاب قهوه‌های صنعتی قدرت بالایی برای آسیاب قهوه دارند و این دقیقا همان چیزی است که کافی‌شاپ ها به آن نیاز دارند، چرا که تعداد مشتری‌های یک کافی شاپ زیاد است و درنتیجه نیاز به آماده سازی سریع قهوه باعث می‌شود که یک آسیاب قهوه خانگی نیاز شما را برطرف نکند! البته در مواردی و صرفا برای تهیه یک‌سری آیتم‌های خاص، بعضا از آسیاب قهوه دستی نیز در کافی‌شاپ ها استفاده می شود.

بهترین آسیاب قهوه صنعتی

از مزایای آسیاب صنعتی برای کافی شاپ ها می توان گفت که در صورت داشتن این دستگاه دیگر نیازی ندارید که پودر قهوه از قبل آسیاب شده تهیه کنید. به راحتی قهوه ی تازه آسیاب خواهید کرد و مشتریان شما از طعم خوب آن لذت خواهند برد. دانه های قهوه ای که برشته شده اند فقط تا دو هفته می توانند تازگی خود را حفظ کنند اما قهوه آسیاب شده فقط تا سی دقیقه تازگی خود را حفظ می کنند و بعد از این زمان عطر و طعم اولیه را ندارند.

انواع آسیاب صنعتی

برای اینکه بتوانیم انتخاب خوبی برای تجهیز کافی شاپ خود داشته باشیم ابتدا باید انواع آسیاب ها را بشناسیم که در ابتدا باید بین دو نوع تیغه و دندانه انتخاب کنید. پس باید با این دو اصطلاح آشنا شوید تا بتوانید بین این دو انتخاب داشته باشید.

1.  آسیاب قهوه تیغه‌ای

این نوع آسیاب ها دارای تیغه هایی می باشند که دانه های قهوه را به چند قسمت مساوی تقسیم می کند. در این دستگاه ها توسط زمان، درجه ی آسیاب کنترل می شود. هر چه زمان طولانی تری دانه های قهوه آسیاب شوند پودر نرم تری به دست خواهد آمد. در برخی از مدل‌های این نوع آسیاب، تایمر تعبیه شده است که بتواند زمان را هم به راحتی کنترل کند.

مزیت: آسیاب های تیغه ای نسبت به دیگر مدل ها ارزان تر می باشد و گزینه ی مناسبی برای افراد تازه کار می باشد.

معایب :اگر قهوه ی خود را با این آسیاب ها خرد کرده باشید متوجه می شوید که بافت قهوه ها یکدست نبوده و ناهماهنگ می باشند. در بین دانه ها هم دانه های ریز و هم دانه های درشت مشاهده خواهید کرد که برای علاقمندان قهوه های ترک و اسپرسو گزینه ی مناسبی نمی باشد.

2. آسیاب دندانه‌ای

اگر قصد انتخاب این نوع آسیاب را دارید دو انتخاب خواهید داشت: آسیاب دندانه ای تخت و آسیاب دندانه ای مخروطی.

تیغه مورد استفاده در این آسیاب ها از جنس استیل و سرامیک می باشند که دارای طول عمر بیشتری می باشند.

آسیاب دندانه ای تخت: در این نوع آسیاب، دانه های قهوه توسط نیروی گریز از مرکز به سمت دندانه ها هدایت می شوند. اگر بخواهید دستگاه را تنظیم کنید این کار را می توانید با حرکت دادن تیغه ها انجام دهید. در صورت نزدیک بودن تیغه ها به یکدیگر پودر قهوه نرم تری خواهید داشت و در صورت بیشتر شدن فاصله تیغه ها بافت پودر قهوه درشت تر خواهد بود. این مدل از آسیاب های دندانه ای دارای قیمت نسبتا ارزان تری نسبت به دیگر مدل آن می باشد.

آسیاب دندانه ای مخروطی: این نوع از آسیاب های دندانه ای به دلیل تنظیم توسط درجه، دارای دقت بالاتری می باشد. طول عمر این آسیاب ها طولانی می باشد و به طور میانگین پس از آسیاب کردن حدود 850 کیلوگرم قهوه، تیغه آن باید تعویض شود.

انتخاب آسیاب قهوه حرفه‌ای برای کافی شاپ

نکات کلیدی خرید بهترین آسیاب قهوه صنعتی برای کافی شاپ ها

قبل از خرید آسیاب صنعتی قهوه، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع آسیاب: ما اینجا ۲ مدل مخروطی و مسطح را داریم که هر مدل دارای مزیت ها و عیب هایی می باشند. اگر حجم بالایی از قهوه را می خواهید آسیاب کنید، آسیاب مسطح برای شما مناسب است. اما اگر حجم قهوه شما کم است مدل مخروطی مناسب تر است.
  • تعمیر و نگهداری آسیاب: خدمات پس از فروش از مواردی هست که ممکن است از آن غافل شوید. توجه داشته باشید که مدلی بخرید که در صورت نیاز به تعمیر و خدمات پس از فروش، بتوانید با شرکت واردکننده ارتباط بگیرید. (پیشنهاد می‌کنیم پس از انتخاب مدل آسیاب قهوه صنعتی مدنظر خود،‌ آن را از شرکت پرشین کاپ که به صورت تخصصی در زمینه تجهیز کافی شاپ فعالیت دارد، خریداری کنید)
  • اجزاء تشکیل دهنده و ساختار: توجه داشته باشید که آسیاب قهوه صنعتی از قطعات با کیفیت ساخته شده باشد و مقاومت کافی داشته باشد که در مدت زمان طولانی تر کارایی کافی داشته باشد. از طرفی دیگر باید به ساختار آن توجه کنید تا متوجه شوید که استفاده از آن و اندازه گیری با آن آسان باشد.
  • پرس و جو و مطالعه نظرات دیگران: برای خرید یک آسیاب قهوه صنعتی حرفه ای سعی کنید از دیگران و هم صنف‌های خود پرس و جو کنید و برند ها و مدل های باکیفیت و کاربردی را بررسی کنید. برای این کار می توانید کامنت ها و تجربیات دیگر افرادی که از این دستگاه ها استفاده کرده اند را مطالعه کنید چرا که می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.
  • قابل تنظیم بودن میزان خردایش: قابل تنظیم بودن آسیاب قهوه صنعتی بحث بسیار مهمی می باشد. این قابلیت این اجازه را می دهد تا بر اساس روش تهیه قهوه میزان خردایش آن را تنظیم کنید که این ویژگی در کیفیت نهایی قهوه و عملکرد قهوه تاثیر مستقیم و به سزایی می گذارد.
  • ظرفیت آسیاب: قبل از خرید باید برآورد کنید که حدودا چه مقدار قهوه در یک زمان برای آسیاب کردن مورد نیازتان خواهد بود. بر این اساس، حتما ظرفیت آسیاب در انتخاب مناسب تاثیرگذار خواهد بود.
  • سرعت و قدرت موتور آسیاب: یک آسیاب قهوه حرفه ای که مناسب کافی شاپ باشد، باید دارای موتور قوی باشد تا توانایی مقابله و مقاومت در برابر دانه های سخت قهوه را داشته باشد. همچنین باید سرعت بالایی داشته باشد تا عمل خرد کردن دانه های قهوه به سرعت انجام گیرد. هرچه سرعت آسیاب قهوه بالاتر باشد، مقدار بیشتری قهوه می توانید آسیاب کنید که در مکان هایی همچون کافی شاپ که مصرف قهوه بالاست بسیار کاربردی‌تر است.

تجهیز کافی‌شاپ با مشاوره رایگان؟

طبق تحقیق‌هایی که انجام داده‌ایم، یکی از معتبرترین شرکت‌های وارد کننده دستگاه‌ها و تجهیزات کافی‌شاپ در ایران، شرکت پرشین کاپ می باشد. شما می‌توانید تمامی تجهیزات و مواد مصرفی موردنیاز کافی شاپ خود را از این شرکت تهیه کنید.

تیم پرشین کاپ | تامین و پخش تجهیزات کافی شاپ به سراسر ایران

مهمترین مزیت این شرکت، مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان خبره و آشنا به صنعت کافی‌شاپ و رستوران می باشد که شما را در خرید بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها راهنمایی می کنند.

بنابراین اگر قصد خرید آسیاب قهوه صنعتی را دارید، کافیست وارد وبسایت پرشین کاپ بشوید و با کارشناسان آنها ارتباط بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
آخرین اخبار