مدیرکل آموزش و پرورش قم:
مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۴ مدرسه خیرساز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در این استان افتتاح و ۱۹ پروژه با ۱۶۷ کلاس درس نیز در دست احداث است.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، علی رضا رحیمی در جمع خبرنگاران، بیان داشت: همچنین طی این مدت سه مدرسه به همت کنوانسیون بین‌المللی پناهندگان در استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید سند تحول آموزش و پرورش در استفاده از شرکای آموزشی، گفت: طی ۲ سال گذشته تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت این نهادها، پویایی این اداره‌کل در استان قم بیشتر شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح امین در مدارس استان، افزود: در قالب این طرح یک دانش‌آموخته حوزوی به کادر تربیتی مدارس افزوده شد که طبق ارزیابی‌های انجام گرفته اجرای این طرح در ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی دانش‌آموزان موثر بوده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جهاد تبیین، گفت: در قالب طرح آموزش مربی جهاد تبیین و روایت‌گری دفاع مقدس افزون بر ۶۰۰ معلم آموزش داده‌ شد.

رحیمی با اشاره به برگزاری یک‌هزار و ۴۰۰ یادواره شهدا، عنوان کرد: این طرح همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت همزمان در مدارس شهر قم برگزار خواهد شد.

اعزام هشت هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای امسال افزون بر ۶ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و ۲ هزار نفر نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شدند، تا پایان امسال هشت هزار دانش‌آموز دیگر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی گفت:‌ در دوره متوسطه حدود ۵۰۰ مدرسه در رشته‌های نظری وجود دارد که نزدیک به ۱۰۰ مدرسه از این بین متعلق به مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته معدل تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و فنی از میانگین کشوری بالاتر بوده‌است.

رحیمی ابراز داشت: در قالب طرح رتبه‌بندی معلمان برای پنج هزار معلم از حدود ۱۴ هزار معلم آموزش و پرورش استان، احکام جدید صادر شده‌است.

وی با اشاره به توزیع شیر رایگان در بین مدارس ابتدایی، گفت: تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال برای این طرح تامین شده‌است.

رحیمی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ معلم از طریق ماده ۲۸ استخدامی آموزش و پرورش در قم جذب شدند.

علی یزدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قم نیز گفت: طی ۲ سال گذشته سرانه ورزشی مدارس استان از ۷۵ هزار متر مربع به بیش از ۱۰۴ هزار متر مربع رسیده است.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار