سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تأکید بر این‌که ولایت‌پذیری را باید در عمل نشان داد، گفت: علی‌رغم تمام شداید و سختی‌ها ملت سلحشور ایران خوب می‌دانند که مملکت ما، امام زمانی و امام رضایی و مملکت اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ چراکه در هیچ کجای عالم بیرق امیرالمؤمنین و اباعبدالله الحسین(ع) مثل ایران بلند نیست.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷ 29 January 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی شب گذشته در مراسم عزاداری شام رحلت زینب کبری(س) و یادواره شهدای زینبیون که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن اشاره به فرازهایی از آیات قرآن کریم به برجسته‌ترین نعمت الهی اشاره نمود.

وی در ادامه بابیان این‌که ذات اقدس الهی نعمت‌های بی‌شماری برای مؤمنین و مؤمنات مرحمت نموده که یکی از نعمت‌ها از همه والاتر است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه ۷۲ سوره توبه در تبیین والاترین نعمت عالم هستی می‌فرماید؛ «وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ»؛ خداوند به مردان و زنان باایمان، باغ‌هایی از بهشت وعده داده که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند و مسکن‌های پاکیزه‌ای در بهشت‌های جاودان نصیب آن‌ها ساخت؛ خشنودی و رضایت خدا، از همه این‌ها برتر است و پیروزی بزرگ، همین است!

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت مقام رضوان الهی و خشنودی خدا را بالاترین نعمت خدا بر بندگان بهشتی دانست و ضمن اشاره به آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره فجر یادآور شد: اگر انسان از چهار مطلب عبور کند، به عبد حقیقی و دخول در جنت و متنعم شدن از نعمت‌های بهشتی نائل خواهد آمد.

وی افزود: قرآن کریم در آیات شریفه «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی»؛ چهار مؤلفه اعتماد به خدا، رضایت‌مندی ذات اقدس الهی، رجوع من الله الی الله و رضایت انسان از خدا، را مسیر رسیدن به فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی ذکر می‌کند.

مؤمنی ضمن تأکید بر این‌که تمام ذهن و مخیله عبد خدا، نام و یاد الهی است، به روایت از امام صادق علیه‌السلام در رابطه‌ با ارکان رسیدن به مقام عبودیت و بندگی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تمام چهار رکن مقام عبودیت و بندگی، در عقیقه بنی‌هاشم زینب کبری(س) به‌تمام‌معنا نمود یافته، شهدا وارثان این مسیر هستند.

وی نخستین ویژگی رسیدن به مقام عبودیت و بندگی را عدم ملکیت بر خویشتن توصیف نمود و اظهار داشت: بنده واقعی ذات اقدس الهی برای خود هیچ ملکیتی قائل نیست؛ ثمره‌اش این می‌شود که انفاق مال، جان و آبرو برای عباد راحت می‌گردد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این‌که بنده خدا از خود تدبیر نمی‌کنند و تدبیر را به مدبر واگذار نموده، از این رهگذر مصائب دنیا برایش آسان می‌گردد، اظهار داشت: عباد همه اشتغال خود را معطوف به انجام تکلیف و امتثال امر و اجتناب از نهی الهی می‌سازد.

وی بابیان این‌که نفس مطمئنه والاترین مقام عبودیت و بندگی است که اعتماد و ثقه به ذات اقدس الهی در اعلی‌ترین مرتبه تجلی می‌یابد، اظهار داشت: صاحب‌نفس مطمئنه همچون زینب کبری(س) به مقام «ما رأیتُ الّا جمیلاً» نائل می‌آید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: نفس مطمئنه بالاترین مرتبه نفس انسانی است که از رهگذر آن ذره‌ای تردید و شک در دل انسان به وجود نمی‌آید؛ زینب کبری(س) دارای نفسه مطمئنه بود و در هیچ جایی به خود تردید و شک راه نداد.

مؤمنی با اشاره به این‌که نفس مطمئنه از کرامت و منزلت خاصی نزد ذات اقدس الهی برخوردار است، یادآور شد: نفس مطمئنه در جایگاه صدق و قرب الهی است، یعنی ولایت خدا را در اعلی‌ترین مرتبه پذیرفته، در تمام زندگی اشراب می‌دهد.

وی ضمن تأکید بر این‌که ولایت‌پذیری را باید در عمل نشان داد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام شداید و سختی‌ها ملت سلحشور ایران خوب می‌دانند که مملکت ما، امام زمانی و امام رضایی و مملکت اهل‌بیت است؛ چراکه در هیچ کجای عالم بیرق امیرالمؤمنین و اباعبدالله الحسین(ع) مثل ایران بلند نیست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: بدون شک مردم غیور ایران با حضور حداکثر پای صندوق‌های رأی، لبیک‌گویان به‌فرمان ولی امر و نایب امام زمان(عج)، بار دیگر جهانیان را متعجب خواهند نمود.

مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود شهدا را میدان‌داران وادی نفس مطمئنه دانست و اظهار داشت: شهدا با قدم‌ نهادن در وادی نفس مطمئنه برای رضایت الهی تمام هستی و زندگی خود را برای یاری دین خدا به کار گرفتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار