جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار سندی، توضیح داد عملیات طوفان الاقصی اقدامی ضروری و پاسخی طبیعی برای پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه نوار غزه و مقابله با برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی فلسطین بود.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 22 January 2024

به گزارش­ تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار سندی رسمی در ۱۶ صفحه، روایت خود از طوفان الاقصی و دلایلی را که منجر به این نبرد شد، توضیح داد.

در این سند توضیح داده شده است که عملیات طوفان الاقصی که در ۷ اکتبر صورت گرفت، اقدامی ضروری و پاسخی طبیعی برای پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه نوار غزه و مقابله با برنامه‌های اسرائیل بود، برنامه‌هایی که هدف آن نابودی آرمان فلسطین، سیطره بر این کشور و یهودی‌سازی آن، قطعی کردن حاکمیت بر مسجد الاقصی و مقدسات است.

حماس تأکید کرد: این عملیات، گامی طبیعی در چارچوب خلاصی از اشغالگری، بازپس گیری حقوق ملی، دستیابی به استقلال و آزادی مانند سایر مردم جهان و حق تعیین سرنوشت است.

در پایان این سند، حماس توقف فوری تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه، اقدام فوری برای توقف جنایات و کشتار‌های جمعی که اشغالگران علیه مردم، کودکان، زنان و سالمندان ما مرتکب می‌شود، ورود کمک ها، فراهم کردن تمامی لوازم برای اسکان مردم و بازسازی را خواستار شد.

حماس اقدام برای مجازات قانونی اشغالگران اسرائیلی به خاطر اشغالگری و همه پیامد‌های آن از جمله درد و رنج مردم، قربانیان و خسارات ناشی از آن را خواستار شد. این گروه همچنین، تلاش برای وادار کردن اشغالگران به پرداخت هزینه‌های جنایات خود در کشتار غیرنظامیان و هزینه‌های تخریب خانه‌ها، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کلیساها، زیرساخت‌ها و ... را خواستار شد.

وی بر لزوم حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری‌های اسرائیل با تمام ابزار‌های موجود تأکید کرد، زیرا بر اساس قوانین بین المللی و همه شریعت‌ها و مذاهب، مقاومت یک حق مشروع است. افزون بر آن، جنبش حماس تداوم فشار‌های مردمی، عربی، اسلامی و بین‌المللی را برای پایان دادن به اشغالگری و فعال کردن جنبش‌های مخالف با عادی‌سازی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جنبش‌های تحریم کالا‌های اسرائیلی و تحریم شرکت‌ها و مؤسسات حامی رژیم اشغالگر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار