رئیس کل دادگستری لرستان بر پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حزبی توسط برگزار کنندگان امر انتخابات تاکید کرد و گفت: تمام افرادی که در برگزاری انتخابات نقش دارند باید از هر اقدام سلیقه‌ای، حزبی و عشیره‌ای خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 07 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسوولیت برگزار کنندگان امر انتخابات سنگین است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت را در امر انتخابات فرمایش کردند و بر همین اساس شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی این چهار مولفه در قالب دو راهبرد تعریف، شناسایی و تبیین می‌شود.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری و سلامت دو راهبردی هستند که در شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: انتخابات در کشور ما به عنوان نماد مردم سالاری و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح بوده است.

شهواری گفت: انقلاب اسلامی برای اینکه حقانیت خود را در دنیا ثابت کند همواره تلاش کرده که امور مردم به دست مردم و با انتخاب خودشان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مدیران در بخش‌های مختلف از بخش اجرایی تا قوه قضائیه باید تلاش کنیم که انتخابات با مشارکت حداکثری و سالم را داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری لرستان بر پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حزبی توسط برگزار کنندگان امر انتخابات تاکید کرد و گفت: تمام افرادی که در برگزاری انتخابات نقش دارند باید از هر اقدام سلیقه‌ی حزبی و عشیره‌ای خود داری کنند و این امر از هیچ فردی قابل پذیرش نیست، زیرا این موضوع در نوع نگاه مردم به حاکمیت آسیب وارد می‌کند.

شهواری با اشاره به اینکه برگزار کنندگان انتخابات، اقشار و اصناف از هر گونه اقدام و اظهار نظری که به ارکان نظام خدشه وارد می‌کند، پرهیز کنند، افزود: همچنان از هر گونه اطلاعات غلط و اشتباه که تنش ایجاد می‌کند، خودداری کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر کمیته رصد و نظارت ما کمیته نصیحت را هم در شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی داریم که در آن موارد را تبیین می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: گاهی ممکن است رفتار‌هایی از سوی مدیران صورت بگیرد که شائبه طرفداری مدیران را بین مردم القا کند که از مدیران می‌خواهیم از این اقدامات جلوگیری کنند.

شهواری بر پرهیز از فعالیت و تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان، پرهیز استفاده از اموال و امکانات دولتی در غیر مورد مجاز، رعایت اصل بی طرفی در فرایند انتخابات و دستور یا تحریک کارکنان برای فعالیت انتخاباتی به نفع و ضرر یک کاندیدای انتخاباتی تاکید کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار