مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به آغاز دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان، از ثبت‌نام ۸۰۰ بانوی تأثیرگذار در گام اول این کنگره خبر داد و بر تحقق حقوق واقعی بانوان برای حل چالش‌های موجود در این حوزه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 04 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، افسانه جهانی ظهر امروز در آیین افتتاحیه کنگره بزرگ‌داشت بانوان تأثیرگذار استان با اشاره به افتخار الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س) و یادآوری سالگرد شهادت سردار سلیمانی به‌عنوان پرورش‌یافته مکتب اهل بیت و حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: هدف بانوان اسلامی الگوگیری از حضرت فاطمه (س) و تربیت نسل ولایی و سالم است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بانوان شاخص و تأثیرگذار استان اردبیل، افزود: این کنگره در گام اول با استقبال کم‌نظیر بانوان مواجه شده و تاکنون ۸۰۰ نفر از بانوان شاخص استان اردبیل در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه با همکاری این بانوان برنامه‌هایی در سطح استان اجرا و از ظرفیت آنان برای اعتلای بانوان استفاده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۸ کارگروه علمی و ۵ تیم اجرایی در قالب کنگره فعال شده که با شناسایی بانوان تأثیرگذار در راستای توانمندسازی بانوان اقدام می‌شود.

جهانی با بیان اینکه زن و خانواده از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در سطح کشور و استان اردبیل است، گفت: افزایش نرخ مشارکت بانوان در جامعه، گسترش گفتمان الگوی سوم برای نقش‌آفرینی بانوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان، از نشانه‌های وضعیت مطلوب بانوان است و نتیجه آن تبدیل زن و مرد جایگزین به زن و مرد مکمل و زن حمایت‌پذیر به زن پیشران جامعه است.

اهمیت تحقق حقوق واقعی بانوان برای حل چالش‌های موجود

وی با تأکید بر تحقق حقوق واقعی بانوان برای حل چالش‌های موجود در این حوزه، تصریح کرد: عدم توازن در نقش‌های خانوادگی و اجتماعی بانوان، گسترش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات دیگر، از جمله موضوعاتی است که با تحقق حقوق واقعی زنان در جامعه رفع می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به موضوع جمعیت و فرزندآوری به‌عنوان اولویت‌های کشور در حوزه زنان و خانواده، گفت: پایین آمدن میانگین سن ازدواج، افزایش میانگین باروری کل، کاهش ناباروری و کاهش طلاق و خشونت‌های خانگی بر علیه بانوان، از جمله مواردی است که می‌تواند در بهبود وضعیت خانواده و جمعیت استان تأثیرگذار باشد.

اعلام برنامه‌های حمایتی دولت از زنان و خانواده

جهانی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های حمایتی دولت در راستای احقاق حقوق بانوان، افزود: اختصاص یک‌درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به حوزه بانوان، تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار، تسهیلات فرزندآوری، زمین رایگان برای فرزندآوری، بیمه درمان ناباروری، طرح ملی کسب‌وکار خانواده‌محور و پرداخت تسهیلات ازدواج برای دهه شصتی‌های روستایی، از جمله برنامه‌های حمایتی دولت از زنان و خانواده است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در استان اردبیل در بخش بانوان و دستاورد‌های این حوزه، اظهار کرد: زیست عفیفانه، اشتغال خانواده‌محور و جوانی جمعیت اولویت اصلی دفتر امور زنان و خانواده استان اردبیل است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل بیان تأثیر کاهش جمعیت و فرزندآوری بر اقتدار و امنیت کشور، بیان کرد: در استان اردبیل با توجه به حمایت‌های استاندار و مسؤولان استانی در این زمینه، اقدامات فراوانی در راستای اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت انجام گرفته و در بحث اشتغال ارائه آموزش‌ها و حمایت و تسهیل‌گری مورد توجه است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار