رییس هیات وزنه برداری خوزستان با بیان این که خوشبختانه رییس فدراسیون نگاه خوبی به وزنه‌برداری خوزستان دارد و همین رویکرد و حمایت‌های فدراسیون در پیشبرد اهداف ما تأثیر بسزایی دارد، گفت: خوشبختانه در خوزستان بستر برای پهلوان پروری و قهرمان پروری فراهم و مهیا است‌.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 19 December 2023

تابناک خوزستان: سید علیرضا قریشی اظهارکرد: خوشبختانه مسابقات رده‌های سنی پایه در دو بخش دختران و پسران طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته بود در حال انجام است و روز جمعه ۲۴ آذرماه نیز اولین هفته از مسابقات لیگ نونهالان با استقبال خوب تیم‌ها و حدود ۱۲۰ ورزشکار برگزار شد. این مسابقات سال گذشته طی یک هفته برگزار شد اما امسال بنابر این است که این رقابت‌ها طی دو هفته برگزار شود و در پایان هفته دوم به تیم های اول تا سوم کاپ قهرمانی اهدا خواهد شد. به طور کلی در سال ۱۴۰۲ مسابقات رده‌های سنی افزایش پیدا کرده و هدف این است که هیات شهرستانها و باشگاه های وزارت نفت، وزنه‌برداران بیشتری را جذب کنند.

وزنه‌برداری باید ابتدا از نظر کمیت افزایش پیدا کند

وی ادامه داد: آمار وزنه برداران در کشور و خوزستان کم است، باید ابتدا کمیت وزنه برداران افزایش پیدا کند. بیشترین آمار را سال گذشته خوزستان داشت چنانچه آمار امسال خوزستان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، شرایط بهتر خواهد شد. شرایط باید به سمتی حرکت کند که آمار ورزشکاران وزنه بردار از هزار نفر بیشتر شود.

رییس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: امسال مسابقات نونهالان را امتیازی انجام دادیم تا برای باشگاه ها و هیات شهرستان ها انگیزه ایجاد شود و به جذب وزنه بردار بپردازند. اگر آمار ورزشکاران افزایش پیدا کند می‌تواند در شناخت و پرورش استعدادها به وزنه‌برداری خوزستان کمک کند.

نگاه ویژه‌ هیات وزنه‌برداری خوزستان به بخش پایه

وی بیان کرد: هیات وزنه‌برداری خوزستان امسال نگاه ویژه‌ای به بخش پایه دارد و خوشبختانه امسال سه جوان خوزستانی در بخش دختران و در بخش پسران ۹ ورزشکار به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند و یک مربی بانوان نیز به اردوی تیم ملی دعوت شد. به خاطر رویکرد و نگاه ویژه به رده‌های سنی پایه، ایلیا صالحی‌پور و ابوالفضل کیانی که ماه‌های گذشته در آسیا موفق به کسب مدال شدند، مدال‌هایشان حاصل همین عملکرد فعال هیات شهرستان ها و باشگاه های خوزستان است.

در سال‌های آینده خبرهای بهتری از وزنه‌برداری شنیده می‌شود

قریشی عنوان کرد: وضعیت وزنه‌برداری استان رو به بهبود است و قطعاً در سال آینده خبرهای بهتری از این رشته در سطوح پایه شنیده خواهد شد. فکر می‌کنم در حال حاضر در بین تمام هیات‌های ورزشی استان خوزستان، بیشترین مسابقات را هیات وزنه‌برداری برگزار می‌کند. هر هفته مسابقات وزنه‌برداری در استان خوزستان برگزار می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه پخش این مسابقات از صدا و سیما و انتشار اخبار از طریق رسانه‌های استان، تأثیر زیادی در علاقه‌مندی سطوح رده‌های سنی پایه به این رشته داشته است و این نشان می‌دهد تلاش‌ هدفمند وزنه برداری خوزستان در حال به ثمر رسیدن است که جا دارد از صدا و سیمای خوزستان و رسانه‌ها قدردانی کنم. بی شک رشد وزنه برداری خوزستان حاصل نگاه ویژه رسانه ها و صدا و سیمای خوزستان است.

به شدت پیگیر تأمین منابع هستیم

قریشی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات استانی هزینه‌های زیادی دربر دارد و هر مسابقه استانی امسال حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد. تأمین منابع مالی واقعا سخت است اما به شدت در حال پیگیری برای تأمین منابع هستیم تا لطمه‌ای به روند برگزاری مسابقات وارد نشود و در نهایت بتوانیم به خوبی شرایط رشد این رشته را در خوزستان فراهم کنیم.

نگاه خوب فدراسیون به وزنه‌برداری خوزستان

وی در پاسخ به این سؤال که خوشبختانه اقدامات هیات وزنه‌برداری خوزستان از چشم فدراسیون دور نمانده و اخیراً رییس فدراسیون نیز در حاشیه لیگ برتر کشور به تمجید از عملکرد این هیات پرداخت و به نظر می‌رسد همین مسئولیت شما را سخت‌تر می‌کند؟ گفت: بله خوشبختانه آقای انوشیروانی نگاه خوبی به وزنه‌برداری خوزستان دارد و همین رویکرد و حمایت‌های فدراسیون در پیشبرد اهداف ما تأثیر بسزایی دارد. از آقای دکتر انوشیروانی سپاسگزارم که تا کنون پنج سفر به خوزستان داشته است. همچنین هر خواسته ایی از ریاست محترم فدراسیون و مجموعه فدراسیون داشته ایم، برای خوزستان انجام دادند.

هدف ما رشد و توسعه وزنه‌برداری خوزستان است

رییس هیات وزنه برداری خوزستان تأکید کرد: البته در این میان ممکن است عده‌ای مخالف عملکرد هیات خوزستان باشند ولی همان‌طور که می‌دانید راضی نگه داشتن همه کار سختی است. هر چند بر این باوریم که باید از انتقادات سازنده و ارائه راهکار در فضای حقیقی نیز استفاده شود. مجدداً تأکید می‌کنم تمام هدف ما رشد و توسعه وزنه‌برداری خوزستان است و خوشحال می‌شویم بتوانیم از نظرات همه کارشناسان و پیشکسوتان بهره ببریم. درِ هیات استان به روی همه عزیزان دلسوز و مخلص وزنه برداری باز است.

هیات به یک خانه مجهز وزنه‌برداری نیاز دارد

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت یک خانه وزنه‌برداری در اهواز، گفت: در سال ۹۶ نیز صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما این پروژه به مشکل برخورد. ولی اکنون خوشبختانه طی صحبت‌هایی که آقای دکتر انوشیروانی رئیس محترم فدراسیون و خود ما با آقای دکتر بنی تمیم مدیر کل محترم استان داشتیم، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پذیرفت که این مهم را انجام دهد. آقای بنی تمیم و مجموعه معاونین و پرسنل محترم اداره کل ورزش نگاه ویژه ای به وزنه برداری خوزستان دارند که از آن ها تشکر می کنم. هیات وزنه برداری خوزستان به یک خانه مجهز وزنه برداری نیاز دارد و اگر خانه وزنه‌برداری ساخته شود در بحث برگزاری مسابقات بین‌المللی و آسیایی هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اکنون مدیران محترم به دنبال تأمین منابع مالی برای احداث این خانه وزنه‌برداری هستند که امیدوارم شرایط احداث هر چه سریع‌تر کلید بخورد.

قریشی عنوان کرد: ما در هر لحظه در تلاشیم تا شرایط رشد وزنه‌برداری خوزستان را فراهم کنیم، ضمن اینکه فعالیت‌های هیات در رشته کراسفیت آقایان و بانوان نیز آغاز شده و قدم‌های خوبی در رشد این رشته نیز برداشته شده است.

فراهم بودن بستر برای قهرمان‌پروری

وی در پایان نیز گفت: از روسای محترم هیات‌هاس شهرستانی، مربیان و اعضا محترم باشگاه، ها خواهش می کنم که بیشتر تلاش کنند تا کمیت وزنه برداران در خوزستان افزایش پیدا کند. خوشبختانه در خوزستان بستر برای پهلوان پروری و قهرمان پروری فراهم و مهیا است‌.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار