مدیر توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵۰۰ کشاورز در استان در سطح ۵۰۰ هکتار به کشت گیاهان دارویی مشغول هستند.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 09 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رضایی در نشست زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان با بیان اینکه از فروردین امسال کار مطالعات و امکان سنجی کشت گیاهان دارویی آغاز شد گفت: به همین منظور همکاری خوبی با بنیاد مسکن، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد.
وی افزود: در ۹۶ روستای استان آموزش لازم برای کشت و توسعه گیاهان دارویی ارائه شد.
رضایی گونه‌های کشت شده را از نوع گل محمدی، رزماری، گل رنگ، سیاه دانه و چای ترش عنوان کرد و گفت: ۱۵۰ نقطه هدف نیز برای کشت این گیاهان با توجه به حساس بودن این گونه‌ها شناسایی شد.
وی با بیان اینکه بازدید از مزارع گیاهان دارویی هر ماه در دو نوبت انجام می‌شود گفت: ۲۵ میلیارد تومان از طریق بنیاد علوی و بانک سینا به این طرح پرداخت شد.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان از طریق بانک مهر در قالب جذب سرمایه برای کشت گیاهان دارویی انجام شد.
مدیرعامل شرکت زرفام کیش بنیاد علوی نیز با بیان‌اینکه بنیاد مستصعفان در ده سال پیش برای محرومیت زدایی، طرح گیاهان دارویی را دنبال کرد گفت: این طرح با رویکرد توانمند سازی و ایجاد اشتغال درحال انجام است.
پناهی افزود: در حوزه گیاهان دارویی با حضور تلاش کارشناسان توانمند یک طرح با مقیاس ۵۰۰ هکتار به گیاهان دارویی ایجاد شده است.
وی افزود: بیش از ۹۰ روستا با اشتغالزایی هزارنفر از طریق کشت گیاهان دارویی امرار معاش می‌کنند.
معاون اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه هم گفت: نمایندگی دوم شرکت سینیره در شهرک صنعتی فرودگاه در حال ساخت است که ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت آن اعتبار تخصیص یافته است
عسکری با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از محور‌های توسعه استان است ادامه داد: از مجموعه هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی، ۴۷۵ گونه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار