مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: براساس برنامه توسعه کشور و چشم‌انداز نظام تا سقف 25 درصد از مساجد استان اردبیل به کانون‌های فرهنگی، هنری آراسته می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷ 07 March 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در آستانه سالروز تشکیل کانون‌های مساجد استان اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم کانون‌های مساجد استان اردبیل را به صورت کمی و کیفی توسعه دهیم که در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها با اولویت مشخص و قابل قبول اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 430 کانون‌های فرهنگی‌، ‌هنری مساجد در استان اردبیل فعال بوده و زمینه حضور و مشارکت آنها در برنامه‌های مختلف فراهم آمده است، تصریح کرد: ما سعی و تلاشمان بر این است تا کانون‌های مساجد را براساس هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های آمایشی توسعه داده و تقویت کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان از تکمیل شدن نقشه آمایشی از مساجد خبر داد و گفت: با این اقدام سعی و تلاشمان بر این است تا براساس نیازها و شرایط منطقه‌ای کانون‌های مساجد را تقویت کرده و توسعه بدهیم که به صورت دقیق و قطعی با محوریت نقشه آمایشی می‌توانیم کمبودها را احصا کنیم.

سقا با بیان اینکه احداث مساجد باید براساس ضرورت نیاز منطقه‌ای و علاقمندی حضور مردم برای تقویت برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی باشد، افزود: با هدف ترویج برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و حتی مذهبی و معنوی در مساجد باید ظرفیت‌سنجی‌ها انجام شود تا بتوانیم یک حرکت رو به جلو و موفقی را شاهد باشیم.

وی عمده نیاز مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را در مساجد استان با توجه به تنوع این برنامه‌ریزی‌ها یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا پایان سند چشم‌انداز نظام اسلامی در استان اردبیل بتوانیم تا 25 درصد از مساجد استان را دارای کانون بکنیم.

سقا به برنامه گرامیداشت سالروز تشکیل کانون مساجد در 18 اسفندماه اشاره کرد و ادامه داد: در این روز به همت کانون‌های مساجد برنامه‌های متنوعی اعم از سرود، نمایش و برنامه‌های معنوی در قالب آیین گرامیداشت 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌ها برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل به حساسیت شرایط موجود و ضرورت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در این عرصه اشاره کرد و گفت: باید تلاشمان را به گونه‌ای هدف‌گذاری کنیم تا در مقابله با تهدیدهای فرهنگی استکبار جهانی بتوانیم یک رویکرد منطقی و عقلانی را بیش از گذشته در تقویت این مؤلفه‌ها و رفع آسیب‌ها و تهدیدها شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار