رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه از مکمل یاری با ویتامین دی و قرص آهن، ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 04 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، یوسف نقیایی اظهار کرد: با توجه به اینکه کم خونی ناشی از فقرآهن یکی از کمبودهای شایع در جهان و ایران است به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع،اجرای مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان در حال انجام است.
وی افزود:با توجه به اینکه دختران نوجوان درسن بلوغ و جهش رشد، یکی از گروههای در معرض خطر فقر آهن هستند، از ابتدای سال تحصیلی جدید،دز پیشگیری قرص آهن به دانش آموزان ارائه شده است.
وی اظهار داشت: مکمل آهن به صورت هفتگی (یک عدد) و طی ۱۶ هفته باید توسط دانش آموز مصرف شود تا ذخایر آهن در بدن به مقدار قابل توجهی افزایش یافته ومانع از کم خونی و فقر آهن شود.
وی خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش و برپایی کمیته های اجرای مکمل یاری، قرص های آهن از طریق مراکز بهداشتی به مدارس تحت پوشش هر منطقه تحویل شده است.
وی تصریح کرد: بهترین زمان مصرف قرص آهن،بین وعده های غذایی و ترجیحا بعد از مصرف صبحانه است و قرص های توزیعی در سال جاری از بهترین نوع قرص های حاوی آهن بوده که کمترین عوارض گوارشی را ایجاد می کند ضمن اینکه عوارض گوارش عمدتا در افراد با معده خالی می تواند بروز یابد.
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین از توزیع قرص ویتامین دی بین دانش آموزان متوسطه اول و دوم در هر دو جنس دختر و پسر خبر داد.
 یوسف نقیایی ادامه داد:با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، از همین رو مکمل ۵۰ هزار واحدی این ویتامین به صورت دز ماهیانه بین دانش آموزان دختر و پسرمتوسطه توزیع می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ویتامین دی قابلیت ذخیره در کبد را دارد، این مکمل به صورت شش دز در طول سال به دانش آموزان عرضه می شود.
وی خاطر نشان کرد: بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نورخورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می گیرند نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار