فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۷۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این راستا پوشاک خارجی قاچاق به وزن ۱۹ تن توسط مأموران مرزبانی استان بوشهر کشف شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 20 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی با بیان اینکه رصد و پایش مرز دریایی خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر شبانه‌روزی است اظهار داشت: استان بوشهر در ابعاد گوناگون از امنیت پایدار و مطلوبی برخوردار است که در این راستا همکاری ساحل‌نشینان و مرزداران استان بوشهر درخور تحسین است.

وی برخورد با کالای خارجی فاقد اسناد قانونی را در اولویت برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: قاچاق به زیرساخت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی صدمات گوناگونی وارد می‌کند و در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید در برخورد با کالای قاچاق از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره افزایش ۵۰ درصدی کشف کالا‌های ممنوعه وارداتی از شناور باری استان خاطرنشان کرد: در این راستا اقلام ضد فرهنگی به ارزش ۵۶ میلیارد تومان در قالب کالای همراه ملوان با چشمان تیزبین مأموران مرزبانی کشف شده است.

شرفی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۲۱ پرونده کالا قاچاق در مرزبانی استان بوشهر تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در این راستا کالا‌های قاچاق به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان در نوار ساحلی استان بوشهر کشف و منجر به تشکیل پرونده و توقیف کالا و شناور شد.

وی سوء‌استفاده واردات کالا‌های اساسی در قالب ته لنجی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۶ تن غذای حیوانات خانگی در قالب کالا همراه ملوان در نیمه نخست امسال کشف شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به کشف پودر نیروزا غیراستاندارد، تجهیزات بی‌سیم، شوکر، تفنگ بادی و دیگر کالا‌های ممنوعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا واردات بیش از ۱۰۰ هزار قلم و وسایل بهداشتی، آرایشی غیراستاندارد توسط مرکز بهداشت استان بوشهر تایید نشد.

شرفی کشف دیگر محموله‌های قاچاق را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال مأموران مرزبانی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان پوشاک خارجی قاچاق به وزن ۱۹ تن کشف کرده‌اند.

وی با اشاره به امحا کالای قاچاق در ماه جاری خاطرنشان کرد: ۲۰ تن کالای قاچاق کشف شده توسط نیروی انتظامی و مرزبانی استان بوشهر در این عملیات امحا و طعمه حریق شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار