تابناک هرمزگان- معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با هدف خنثی سازی تحریم ها و حمایت از ساخت داخل ، بیش از 60 درصد قطعات مورد نیاز این شرکت از تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 15 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// عزت ا... بهرامی افزود: با حمایت از توان ساخت داخل و اعتماد به تولیدکنندگان داخلی و همسو با استراتژی های این شرکت موفق شده ایم 61 درصد از قطعات مهم و مورد نیاز را از داخل کشور تامین کنیم.

وی بیان داشت: این اقدام علاوه بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه های ملی و جلوگیری از خروج ارز از کشور موجب کاهش ریسک توقف تولید به دلیل عدم دسترسی به قطعات به واسطه تحریم، تسریع و تسهیل در تامین قطعات و در نهایت ایجاد بهبود در فرآیندهای عملیاتی و استمرار تولید شده است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اینکه تنها در سال 1401 با حمایت سازندگان داخلی، بیش از 4 هزار قلم قطعه پالایشگاهی به تعداد کل بیش از 12 میلیون قطعه، برای نخستین بار ساخته شد گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای بومی سازی قطعات، حمایت از ساخت داخل و توان شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان توانمند کشور تاکنون بیش از 30 هزار قطعه در پالایشگاه بندرعباس بومی سازی و با استفاده از توان داخلی تامین شده است که بیش از 53 میلیون یور صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

بهرامی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مناسب شرکت پالایش نفت بندرعباس تامین کاتالیست های مورد نیاز از شرکت های داخلی است که با اعتماد به توان شرکت های فعال در این بخش، توانستیم در چند سال اخیر و در جهت استمرار تولید از کاتالیست داخلی استفاده کنیم.

وی بیان داشت: حمایت از ساخت داخل از سیاستهای مهم صنعت نفت و شرکت پالایش نفت بندرعباس برای بی اثرسازی تحریم ها و استمرار تولید است که جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی ، تامین به موقع قطعات و کاهش ریسک های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی سازی فناوری از نتایج مهم این رویکرد است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار