رئیس هیات بیماران خاص کرمانشاه:
رئیس هیات بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه گفت: ٣۵ هزار و ۶٧۶ بیمار خاص عضو هیات بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه هستند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 07 October 2023

حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بیماران خاص نیاز به نگاه ویژه مسئولین استان کرمانشاه است و خانواده‌های این افراد برای تهیه دارو درگیر مشکلات فرزندان خود هستند لذا سلامتی آن‌ها مهم‌ترین هدف زندگی‌شان است.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها با توجه به وضعیت و نوع بیماری‌شان دوست ندارند به صورت عمومی از مشکلات آن‌ها در جامعه و زندگی‌شان خبر داشته باشیم.

رئیس هیئت بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه تصریح کرد: این امر سبب شده که شاهد کاهش فعالیت‌شان باشیم همچنین سالن اختصاصی برای این افراد در استان کرمانشاه وجود ندارد و اگر سالن ایجاد شود وضعیت بهبود می‌یابد.

این مقام مسئول اذعان کرد: با توجه به اینکه ابن بیماران خاص بر اثر استفاده از دارو استرس بالایی داشته و مشکلاتشان تشدید می‌شود تقاضای سرویس برای رفت و آمد به ورزشگاه را دارند اما با توجه به کمبود بودجه هیئت که پنج انجمن را در خود جای می‌دهد پاسخگوی این هزینه‌ها نیستیم.

وی ابراز کرد: این ورزشکاران با حضور در جامعه ورزشی خاص خود بهبود روحی و روانی پیدا می‌کنند همچنین عمده مشکلشان کمبود دارو با قیمت‌های سرسام آور است و بار مالی زیادی پیش روی این افراد است، به همین دلیل حضور شان در میادین ورزشی کمرنگ شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: افرادی را داریم که در مسابقات جهانی سکودار بودند اما اکنون برای شرکت در مسابقات برای هر رشته یک نفر نماینده داریم و هیئت‌های تنیس روی میز، شطرنج، تیراندازی و دارت با ما همکاری مستمری دارند اما با توجه به اینکه هیئت تیراندازی به بخش خصوصی واگذار شده ورزشکاران به راحتی قادر به فعالیت نیستند.

وی بیان کرد: داروخانه خاصی برای رفع نیاز این افراد نیست، به تفکیک تعداد بیماران خاص دیالیز ۶۱۶ نفر و تعداد بیماران پیوند کلیه یک هزار و ۷۵٠ نفر هستند و تعداد بیماران ام اس ۲ هزار و ۶۵٠ نفر، تالاسمی ۳۱٠ نفر، هموفیلی ۲۴٠ نفر، سی فور ١١٠ نفر، دیابت ١٢ هزار نفر، سرطانی بزرگسال و اطفال ١٨ هزار نفر و در مجموع ٣۵ هزار و ۶۷۶ نفر هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار