معاون اقتصادی استانداری لرستان سهمیه اشتغال استان برای سال جدید را ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون یازده هزار و ۳۲۱ نفر از این سهمیه محقق شده است، با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های کارکرد دولت در استان‌ها تحقق اشتغال است، بنابراین دستگاه‌ها به این موضوع به طور جدی نگاه کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 04 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سیروس ابراهیمی امروز ظهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال استان سال گذشته ۴۰ هزار نفر بود، عنوان کرد: بر اساس سامانه رصد اشتغال و راستی آزمایی که وزارت کار به سه شکل تلفنی، پیامکی و حضوری انجام داد، درصد بالایی از این اشتغال محقق شد.

وی بیان کرد: سهمیه استان لرستان ۲۹ هزار و ۵۴۴ نفر است که تاکنون یازده هزار و ۳۲۱ از این سهمیه در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: این میزان اشتغال با توجه به اینکه منابع به ویژه تبصره ۱۸ پرداخت نشده است، رقم خوبی است، اما این به معنی این نیست که عملکرد همه دستگاه‌ها مانند هم است.

ابراهیمی افزود: ۱۸ دستگاه در خصوص تحقق اشتغال بالای ۵۰ درصد کار انجام دادند و بقیه دستگاه‌ها پایین‌تر از این میزان کار انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌ها شغل ایجاد کرده‌اند، اما در ثبت کندی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های کارکرد دولت در استان‌ها تحقق اشتغال است، بنابراین دستگاه‌ها به این موضوع به طور جدی نگاه کنند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها مورد توجه رییس جمهور و وزارت کشور است، عنوان کرد: ما در لرستان سه پیشنهاد زنجیره ارزش را با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان پیشنهاد کردیم و در این خصوص تاکنون بیست جلسه هم تشکیل شده است.

ابراهیمی گفت: آبزی پروری از تخم چشم زده تا کنسرو و فرآورده‌های مختلف آبزیان، کشت فرآوری گیاهان دارویی با اولویت گل محمدی و پودر کربنات کلسیم را به عنوان سه زنجیره ارزش راهبردی تعریف کرده‌ایم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار