سردار رحیمی؛
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به امحای کالای قاچاق همچون لوازم آرایشی و پودرهای بدنسازی در تهران و ۲۵ استان دیگر گفت: تقریبا اکثر آنها تقلبی و غیرقابل استفاده هستند و ارزش آن بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 02 October 2023

به گزارش تابناک تهران، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: با اجرای بیش از ۴۵ مرحله عملیات سراسری که تمام عوامل انتظامی سراسر کشور درگیر آن بودند طرح‌های مقابله‌ای با قاچاقچیان در ابعاد مختلف مبارزه با انواع قاچاق، قاچاق معکوس و کالایی که از کشور خارج می‌شود به‌ویژه در حوزه سوخت و سایر اقلام ضروری به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود ۴ هزار پرونده توسط فرماندهی نیروی انتظامی در سراسر کشور در راستای برخورد با قاچاقچیان تشکیل شده است و میزان وجوه برگشتی به خزانه دولت بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است و این مواردی است که تایید شده یعنی گمرک و ستاد اجرایی آن را قطعی و تایید کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بیان کرد: برخورد با باند‌های کلان و سازمان یافته قاچاق یکی از موضوعاتی بود که در سال جاری در دستور کار قرار گرفت و محصول عملیاتی کردن ابلاغیه و تدبیر، تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده کلان در حوزه قاچاق بود و ارزش پرونده‌های کلانی که در ۶ ماهه نخست سال جاری به آن رسیدگی شد، بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است.
سردار رحیمی با اشاره به برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر موسوم به شوتی مطرح کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۰ هزار خودرو توقیف شد و میزان خودرو‌های توقیف شده ۲۶ درصد نسبت به ۶ ماهه سال گذشته افزایش داشته است.

وی درباره امحای کالا‌های قاچاق فاسد شدنی بیان کرد: بسیاری از کالا‌های قاچاق که وارد بازار کشور شده و مردم آن را مصرف می‌کنند جزو کالا‌های تاریخ گذشته هستند و باند‌های زیادی در این زمینه منهدم کردیم. امحای ۱۲۱ هزار و ۶۰۰ تن انواع کالای قاچاق از ابتدای سال ۱۴۰۱ و ۵ ماه سال ۱۴۰۲ با همکاری خوب همکاران ما در اموال تملیکی انجام شد، بخش زیادی از این کالا‌ها غیرقابل مصرف بود که در صورت عدم امحا با سلامت جامعه در ارتباط بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: اقدامی که امروز انجام می‌شود این است که مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق در تهران و ۲۵ استان دیگر که با همکاری اموال تکمیلی کشف شده به آتش کشیده می‌شود، این کالا‌ها شامل انواع لوازم صوتی و تصویری، کالا‌های دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و انواع پودر‌های بدنسازی است که تقریبا اکثر آن‌ها تقلبی و غیرقابل استفاده هستند و ارزش آن بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است.

سردار رحیمی گفت: اهداف امحای کالای قاچاق حمایت از رشد تولیدات داخلی، ناامن کردن محیط برای قاچاقچیان، جلوگیری از ورود بی‌رویه انواع کالای قاچاق به کشور و ایجاد فضای رقابتی سالم برای تولیدگنندگان در کشور است، چون با ورود کالای قاچاق ده‌ها مرکز تولیدی و صنعتی و هزاران در کشور تعطیل و هزاران کارگر آن بیکار می‌شوند.

وی در پایان گفت: تنها ایران نیست که کالای قاچاق را امحا می‌کند، بر اساس تحقیقی که انجام دادیم بسیاری از کشور‌ها مانند روسیه امحا و آتش زدن کالای قاچاق، جلوگیری از ورود به چرخه تولید و اقتصاد را در دستور کار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار