مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برداشت سالانه ۴ هزار تن انار از سطح باغات استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 02 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان برداشت انار در هر هکتار را به‌طور متوسط حدود شش یا هفت تن عنوان کرد و گفت : در سطح استان کرمانشاه ۹۵۰ هکتار محصول انار کشت می‌شود و تعداد بهره‌برداران بیش از هزار نفر هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سالیانه بیش از چهار هزار تن انار از سطح باغات استان برداشت می‌شود، افزود: بیشترین سطح باغات در منطقه اورامانات قرار دارد.

وی پیر میکائیل، ملس ساوه، شیرین ساوه، قم، کارالی، شاروانی و مزله را از ارقام انار تولیدی در استان عنوان کرد و گفت: انار استان کرمانشاه از لحاظ عدم مصرف سموم شیمیایی و کود جزو محصولات سالم به شمار می‌رود.

فیض قربانی با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغات انار در نودشه و نوسود است، خاطرنشان کرد: هر ساله جشن انار در شهرستان پاوه با حضور نمایندگان سازمان جهادکشاورزی، افراد بومی و محلی و گردشگران برپا می‌شد.

وی تصریح کرد: زمان برداشت محصول انار بسته به نوع منطقه و ارقام انار متغیر بوده، اما برداشت انار در استان کرمانشاه از شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، گفت: سوختن و قهوه‌ای شدن پوست انار، سبب قهوه‌ای شدن دانه‌های میوه و کاهش سود اقتصادی آن می‌شود.

وی با اشاره به انواع فرآورده‌های انار، بیان کرد: انواع فرآورده‌های انار در کارگاه‌های سنتی شامل رب انار، آب میوه و لواشک است و در صنایع از پودر پوست انار برای رنگ‌رزی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه کرم استفاده می‌شود .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار