مسئول قرارگاه پیش‌بینی و پشتیبانی سیلاب آب‌ منطقه‌ای استان کرمانشاه از شناسایی هشت مقطع فاقد آبگذری سیلاب در رودخانه‌های شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 19 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهرام درویشی» در جلسه قرارگاه پیش‌بینی و پشتیبانی مخاطرات سیل سنقروکلیایی که در سرسرای جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر ضرورت رفع گلوگاه‌های شناسایی شده در آبگذری سیلاب‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود ۴۱۵ کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی شهرستان سنقروکلیایی، اظهار کرد: توجه جدی به مسیر ۸۲ کیلومتری رودخانه گاورود و ۵۰ کیلومتری از مسیر رودخانه‌های سنقرچای، بشیرآباد و کنگرشاه باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان‌ به منظور مدیریت و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سیلاب‌های پاییزی تاکید کرد.

درویشی گفت: باتوجه به تعدد گلوگاه های آبگذری شناسایی شده و نقش این سازه ها در تشدید خسارات ناشی از سیلاب، لازم است به منظور تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حذف، بهسازی و اصلاح شرایط فنی هر سازه، موضوع در قالب جلسات کارشناسی مشترک ادرارات ذیربط به تفکیک بررسی شود.

دراین نشست «علی قربانی» فرماندار سنقروکلیایی نیز به اهمیت تشکیل قرارگاه و پیگیری مصوبات آن تاکید کرد و مشکلات کمبود منابع آب شهرستان را به عنوان یکی ازدغدغه های جدی شهرستان برشمرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار