در هفته دولت به ۹۰۰ خانواده دیگر که از آبان ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده اند زمین رایگان اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 22 August 2023

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تسهیلات در نظر گرفته شده در قانون جوانی جمعیت برای خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون به ازای فرزند اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان وام با دوره باز پرداخت ۳ سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال، فرزند سوم مبلغ ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال، فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال پرداخت می‌شود.

امیر حسین بانکی پور افزود: برای تولد فرزند سوم به بعد، طبق ماده ۴، تسهیلات مسکن، زمین یا واحد مسکونی و براساس ماده ۱۸، تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و مطابق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سرپرستان خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم و بیشتر می‌شوند می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح نهضت ملی مسکن و با توجه به محل سکونت، متقاضی دریافت زمین رایگان شوند.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ خانواده دارای فرزند سوم به بعد از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان اصفهان حائز دریافت زمین رایگان هستند، افزود: هزار و ۱۰۰ خانواده این طرح حمایتی را دریافت کرده اند و تا هفته دولت در شهریور ماه هم به ۹۰۰ خانواده دیگر زمین رایگان اعطا می‌شود.

به گفته کارشناسان، هم اکنون جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله در سن زادآوری کشور ۷۰ درصد است و برای فرار از سیاه چاله جمعیتی در کشور کمتر از هفت سال فرصت هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار