نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نگاه مسئولان برای رسیدگی به وضعیت رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده های آنها باید تغییر کند.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 11 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در همایش ایثارگران بی ادعا اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۴۷ پرونده رزمندگان و ایثارگران معسر استان برای دریافت مستمری و بیمه درمانی بدون تکلیف مانده است.

وی افزود: رزمندگان پیشکسوت که فاقد درجه جانبازی و یا حتی پرونده و مدرک ایثارگری هستندْ نباید فراموش شوند بلکه باید نه به عنوان رزمنده معسر بلکه در قالب هدیه ایثار به آنها مستمری پرداخت و پرونده نیز هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: بی مهری و بی توجهی مسئولان و جامعه به خانواده های ایثارگران باعث سرخوردگی آنها و به ویژه فرزندانشان می شود؛ در حالیکه ایثارگران حق سنگینی بر گردن همه ما دارند و حق و شان آنها آنطور که باید ادا نشده است.

کریمی تبار تاکید کرد: باید اولویت استخدام و تبدیل وضعیت با فرزندان ایثارگرانی باشد که در دوران دفاع مقدس، جنگ با دشمن را به رفاه و آسایش خود و خانواده ترجیح دادند و اکنون نیز باید مسئولان و جامعه قدردان آنها باشند.

وی یادآور شد: مردم استان ایلام هشت سال بی وقفه در زیر آماج حملات ناجوانمردانه هواپیماها و موشک های رژیم بعث بودند و آثار منفی این دوران هنوز هم بر پیکر این استان مشهود است.

امام جمعه ایلام از مسئولان ستاد نیروهای مسلح خواست برای رزمندگان فاقد اسناد و مدارک نسبت به انجام کمیسیون های پزشکی یا دریافت مستمری سخت گیری نشود و تکلیف نیروهای همکار با ارتش در ماموریت های برون مرزی نیز روشن شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار