استاندار اصفهان گفت: هویت‌یابی نسل جوان در گرو فعالیت کارگروه‌های ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 14 June 2023

سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در سیزدهمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری افزود: اینکه از کجا به کجا رسیده‌ایم و چه افرادی در راه اهداف نظام و کشور جانفشانی و ایثار کرده‌اند، برای رده‌های سنی مختلف باید تبیین شود و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و شهرستان‌ها باید طبق تقویم شورا به صورت مُستمر برگزار شود.
استاندار اصفهان به کارگروه‌های مختلف تبیین شده در راستای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: دبیرخانه این شورا باید بصورت قوی، مُنسجم و مستمر برنامه کارگروه‌های زیرمجموعه را رصد کند تا نتیجه کارشناسی کارگروه‌ها به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منعکس و ارائه شود.
مرتضوی افزود: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، یک وظیفه و مأموریت اداری سازمانی نیست بلکه ضرورتی برای حیات اسلام و مکتب تشییع در سرزمین ماست.
استاندار اصفهان گفت:آنچه که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، فرهنگ ایثار و شهادت بود و بقای آن نیز با تعمیق همین فرهنگ در جامعه تضمین خواهد شد.
وی با تأکید بر ضرورت راهبری ترویج فرهنگ ایثار در جامعه ادامه داد: مردمی سازی در راه ترویج فرهنگ ایثار ضروریست، زیرا هر کجا که مردم ورود پیدا کردند، شاهد کسب موفقیت‌های بزرگ بودیم از این رو بایستی از ظرفیت حضور شهروندان در پیشبرد امور بهره‌مند شویم.
مرتضوی همچنین بر ضرورت ارتباط مستمر با خانواده‌های ایثارگران و شهدا سراسر استان تاکید کرد و گفت: نتیجه این اقدام باید رضایت بیشتر خانواده‌های مُعظم شهدا و ایثارگران باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست افزود: برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید ابتدا جامعه هدف را مشخص کنیم.
محمدرضا جان‌نثاری شناسایی و ترویج ارزش‌های انقلابی را ضروری دانست و گفت:در شرایط حاضر، وظیفه ما ترویج روحیه و فرهنگ ایثار طبق نیاز روز جامعه است، بر این اساس فعالیت‌ها باید در شأن ترویج این فرهنگ بین نسل جوان باشد.
گفتنی است استان اصفهان در دوران دفاع مقدس افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار