شرکت برق منطقه‌ای فارس در خصوص بروز خاموشی در برخی نقاط از کلانشهر شیراز، اطلاعیه‌ای صادر و توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ 14 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: شرکت برق منطقه‌ای فارس، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطع برق طی دو روز اخیر در مناطقی از شیراز به دلیل وزش تندباد و ازدیاد بار و گرمای بیش از حد، حادث شده و برنامه‌ریزی شده نبوده است.

آن شرکت در اطلاعیه‌ای که ساعتی قبل صادر کرد و برای انتشار در اختیار ایسنا قرار داد، آورده است:

"به اطلاع همشهریان عزیز در شیراز می‌رساند به دلیل بروز اشکال فنی در تجهیزات برخی ایستگاه‌های برق، ناشی از ازدیاد بار و گرمای بیش از حد، متاسفانه شاهد قطعی برق ناخواسته در مناطق و محلاتی از این کلانشهر به شکل کوتاه مدت بوده‌ایم.

بدیهی است اقدامات فنی برای رفع موارد فوق در حال اجراست و در چند ساعت پیش رو، با همکاری بی دریغ مردم فهیم شیراز خاموشی‌های یاد شده مرتفع خواهد شد."

به گزارش ایسنا، در بخشی از این اطلاعیه، شرکت برق منطقه‌ای فارس ضمن عذرخواهی از شهروندان شیرازی به دلیل مواجهه با خاموشی و قطع برق، تصریح کرده است که تاکنون هیچگونه برنامه خاموشی نوبتی در دستور کار قرار ندارد.

برق منطقه‌ای فارس در این اطلاعیه از مشترکان درخواست کرده است که با مصرف بهینه و رعایت الگوهای پیشنهادی، صنعت برق را برای تامین نیاز ایام گرم تابستان، یاری کنند.

گزارش ایسنا حاکی‌ست که ۲ روز قبل به دلایلی به ویژه شدت گرمای هوا، اشکالات فنی در برخی ایستگاه‌ها و خطوط فوق توزیع کلانشهر شیراز، بروز پیدا کرد؛ علیرغم اقدام سریع برای انتقال بار از شبکه‌های موازی برای ممانعت از بروز خاموشی، به دلیل مسائل فنی پس از رفع ایراد وارد شده به تجهیزات شبکه، حین مانور برقراری جریان برق، برخی از مناطق، مشترکان با خاموشی‌های کوتاه مدت مواجه بودند.

این گزارش حاکیست که شدت گرمای هوای شیراز و استان فارس طی روزهای اخیر به نسبت سال گذشته بسیار بیشتر و موجب افزایش شدید بار وارده به شبکه‌های تامین و توزیع برق شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار