سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: جشنواره اسب کُرد پیش زمینه‌ای برای ثبت جهانی آن است.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 30 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر داریوش فرمانی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره اسب کُرد که در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، انجمن اسب کُرد استان و مسئولین دستگاه‌های مرتبط برگزار شد با تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری این برنامه، اظهار کرد: برگزاری این برنامه به عنوان پیش درآمد ثبت جهانی اسب کُرد نیازمند تأمین بودجه مورد نیاز این جشنواره و همراهی و حمایت همه جانبه مسئولان استان است.

وی به نقش گروه‌های مردم نهاد در این زمینه اشاره کرد و افزود: درخواست‌های مردمی به ویژه در چهارچوب گروه‌های مردم نهاد بسیار مؤثر و مهم است و می‌تواند تضمینی برای فرآیند ثبت جهانی اسب کُرد باشد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: باید تلاش کنیم خواست مردم را به نحو احسن به گوش دنیا برسانیم تا سنت نگهداری اسب کُرد و جایگاه این مخلوق نجیب خداوند در نزد ایرانیان در حافظه جهانی ثبت گردد.

فرمانی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره اسب کُرد، نقش مهم این جشنواره و اسب کُرد در ترویج و توسعه گردشگری ورزشی در استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با کمک به رشد صنعت گردشگری و صنایع دستی می‌تواند کلید حل مشکلات اقتصادی استان باشد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با توجه به تاکید استاندار در خصوص توسعه صنعت مهم گردشگری در استان، قطعاً این جشنواره می‌تواند در سالی که حسب منویات مقام عظمای ولایت محوریت آن مسائل اقتصادی است، استارتی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی ایرانی و کشور عزیزمان به جهانیان و رونق اقتصاد استان باشد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه فعالین صنفی اسب کُرد و مسئولین دستگاه‌های مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را برای برنامه‌ریزی بهتر این جشنواره اعلام کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار