مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از معرفی ۸۶ ملک آموزش و پرورش کرمانشاه برای تجاری‌سازی به شهرداری‌های استان خبر داد و گفت: این املاک برای تغییر کاربری تجاری - آموزشی به مجوز شهرداری‌ها و رای کمیسیون ماده ۵ نیاز دارند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 25 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مرزبان نظری با بیان اینکه ۴۶ مورد از این املاک در شهر کرمانشاه واقع است، افزود: هنوز مجوز تغییر کاربری و تجاری سازی و کمیسیون ماده ۵ برای هیچ یک از این املاک توسط شهرداری ها صادر نشده است.

«تجاری‌سازی املاک با نگاه درآمدزایی و کمک به اقتصاد آموزش‌وپرورش»، «مشارکت با بخش‌های درون‌سازمانی»، «مشارکت با بخش خصوصی، تعاونی و غیردولتی» و «تهاتر، اجاره یا فروش» از جمله اهدافی است که طرح «مولدسازی دارایی‌های وزارت آموزش و پرورش» دنبال می کند.

نظری در بخش دیگر از سخنان خود همچنین از شناسایی ۵۳ مورد از املاک مازاد آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای فروش خبر داد و گفت: لیست این اموال به تهران برای صدور مجوز فروش سازمان خصوصی ساز ارسال شده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: در سایت دبیرخانه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولتی آموزش و پروش استان کرمانشاه به صورت مشخص دارایی‌های مازاد مشخص شده‌اند و هیچ پروژه مشارکتی و خیری در بین آنها وجود ندارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

همچنین ٣٨٨ خیر در کرمانشاه فعالیت دارند و استان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی رتبه ١١ کشور را با کمک خیرین داراست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار