مدیر بازرسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مدیر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش ٢٠ درصدیِ کشفیات داروهای غیرمجاز در سال ١۴٠١ نسبت به سال ١۴٠٠ خبر داد و گفت: تمام داروهای غیرمجازِ کشف شده بر اساس قانون معدوم سازی می شوند.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 22 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
کیومرث رحیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص کشفیات قرص های غیر مجاز در سال ١۴٠١ اظهار کرد: ارزش ریالی ۵۶هزار و ۵۵۵ قلم داروی شیمیایی کشف ‌شده (به جز داروهای تحت کنترل مخدر و روانگردان) توسط دانشگاه در سال گذشته ٢۴ میلیارد و ۵۶۴ میلیون و ۵٨٩ هزار ریال و ٩ هزار و ٨٣۴ قلم کشفیاتِ نیروی انتظامی در این حوزه ١٧٠ میلیون و ٣٩٧ هزار ریال بوده است.
 
وی به کشف ٩۶ هزار و ۴۶٠ قلم داروی تحت کنترل مخدر و روانگردان توسط دانشگاه به ارزش ریالی ۵ میلیارد ۶٩۴ میلیون و ۵١۵ هزار ریال در سال گذشته  اشاره کرد و افزود: کشفیات نیروی انتظامی در این حوزه ٣٩ هزار قلم به ارزش ١میلیارد و ٩٣۶ میلیون و ٨٨٨ هزار ریال بوده است. 
 
مدیر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: دانشگاه در سال ١۴٠١، ٣ هزار و ٣١١ قلم داروی گیاهی به ارزش ۶٢۴ میلیون و ۵۴٠ هزار ریال کشف کرده و کشفیات نیروی انتظامی در همین حوزه ١۴٣ قلم به ارزش ١٩ میلیون و ۶۶٠ هزار ریال بوده است. 
 
وی همچنین به کشف مکمل های غذایی، دارویی و رژیمی به شکل قرص و پودر اشاره کرد و گفت: دانشگاه در این حوزه ١۴ هزار و ۶۵٣ قلم دارو به ارزش ٣ میلیارد و ٩٢٣ میلیون و ٧١٢ ریال و نیروی انتظامی در همین حوزه ۵ هزار و ٢۴٩ قلم به ارزش ١ میلیارد و ٣١۴ میلیون و ۶٩٠ هزار کشفیات داشته است. 
 
وی تصریح کرد: این داروها بر اساس قانون، قاچاق بوده و قابلیت مصرف انسانی ندارند. 
 
وی اضافه کرد: بسیاری از این داروها ایرانی و پروانه دار هستند اما چون قاچاق محسوب می شوند با اخذ حکم از سوی دادستانی معدوم سازی خواهند شد. 
 
وی به رصد و بازرسی توسط اکیپ ها در مرکز استان و شهرستان ها اشاره کرد و افزود: کشفیات داروهای غیر مجاز در سال ١۴٠١ نسبت به سال ١۴٠٠، ٢٠ درصد افزایش داشت. 
 
رحیمی اختلاف قیمت، تحریم و کمبود دارویی خصوصا داروهای تحت کنترل را از علل اصلی قاچاق عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار