مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای برخورداری مردم از بیمه حوادث، گفت: امکان وقوع ۱۴ مخاطره طبیعی در استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 11 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر افشین یگانه در نشست بررسی بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی اظهار کرد: با توجه به وجود مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی در استان کرمانشاه باید تلاش کنیم بیمه حوادث هم مانند بیمه‌های خودرو، به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.

وی افزود: از میان بیش از ۵۰ مخاطره طبیعی در کشور امکان وقوع ۱۴ رخداد آن در استان کرمانشاه وجود دارد و این رقم بسیار نگران کننده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: هر چند استان کرمانشاه تجربه تلخ وقوع حوادث ویرانگری مانند زلزله، سیل و یا آتش سوزی را دارد ولی متأسفانه میزان ضریب نفوذ بیمه در برابر حوادث در استان کرمانشاه در مقایسه با استان‌هایی مانند اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی بسیار کم است.

یگانه بیان کرد: حتی کسانی که منزل مسکونی آنها در زلزله آبان ۹۶ خسارت دیده است نیز تمایل چندانی به استفاده از بیمه‌های حوادث ندارند.

وی ادامه داد: در زلزله سرپل ذهاب مجموعه‌های پرورش ماهی به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه نبودند، دچار ضررهای مالی زیادی شدند و چنین اتفاق‌های مشابهی در آتش سوزی و یا سیل هم رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: در این حوادث ناگوار سرمایه‌های افراد بسیاری برباد رفته بدون اینکه آنها تحت پوشش بیمه خاصی باشند تا در بزنگاه‌های اینچنینی از آن استفاده کنند.

وی گفت: بخشی از این عدم اقبال به ضعف در فرهنگ سازی و همچنین اطلاع رسانی ضعیف پیرامون مزیت‌های بیمه‌های حوادث بازمی گردد و بسیاری از مردم از این مزایای حمایتی بی اطلاع هستند که باید از طریق رسانه‌ها در این زمینه اقدام شود.

یگانه ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌ای با مجموعه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای بیمه کارکنان آنها قراردادهای سالیانه دارند و می‌توانند مواردی مانند بیمه ساختمان مسکونی در مقابل حوادث را هم در این قراردادها بگنجانند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت‌ها می‌توانند با ارائه مشوق‌هایی مانند تخفیف‌های مناسب و یا قسطی کردن مبلغ بیمه، مردم را تشویق به استفاده از این بیمه‌ها کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین بر ضرورت عمل به مفاد قراردادها توسط صندوق‌های بیمه تاکید کرد و گفت: متأسفانه برخی از مجموعه‌های بیمه‌ای در زمان بروز خسارت به تعهدات بیمه‌ای خود به شکل کامل عمل نمی‌کنند و به همین دلیل زیان‌های اقتصادی قابل توجهی متوجه فرد بیمه شونده می‌شود و اینگونه موارد باعث عدم اقبال مردم می‌شود.

وی ادامه در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ورود دولت برای الزامی کردن بیمه‌های حوادث اشاره کرد و افزود: باید توجه به زلزله خیز بودن استان و اهمیت سلامت شهروندان، باید انجام بیمه حوادث برای واحدهای مسکونی، از سوی دولت الزامی شود. مشابه اتفاقی که در مورد بیمه خودرو رخ داده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار