پیکر سردار حسین همدانی امروز وارد زادگاهش می ‌شود و برای آخرین وداع دوستداران و مردم مجاهد همدان به حسینیه ثارا... انتقال داده می‌ شود. فرمانده سپاه انصارالحسین استان با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت که طبق خواسته پیش از شهادت سردار، پیکر او در کنار مزار امام جمعه سابق شهر همدان به خاک سپرده می ‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 11 October 2015

فرمانده سپاه استان برنامه ‌های مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید همدانی را تشریح کرد

به گزارش تابناک همدان به نقل از روزنامه همدان پیام، غلامعلی ابوحمزه در این نشست خبری از نحوه شهادت سر لشگر همدانی در سوریه سخن گفت و از حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و دادستان کل کشور در مراسم تشییع و ترحیم این شهید بزرگوار خبر داد.

فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان با تسلیت شهادت این گنجینه انقلابی گفت: از آنجا که نقش سپاه نقش مستشاری و انتقال دانش و تجارب لازم برای مقابله با دشمنان است، این مجاهد نستوه نیز به عنوان نیروی مستشاری در سوریه حضور یافت و با وجود اتمام دوره مأموریت همچنان خواست تا نقش خود را تا پیروزی به نحو مطلوب انجام دهد.

غلامعلی ابو حمزه بیان کرد: تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی و بیش از سه دهه مقاومت از طریق این مستشار به سوریه منتقل شد و در حالی که سوریه در حال سقوط بود، مرحله به مرحله پیروز شده و هم اینک شاهد فرار تروریست ها از این کشور هستیم.

نقش سردار همدانی به عنوان مدافع حرم و مستشار ارشد سپاه در جبهه سوریه، بسیار تعیین‌ کننده و اساسی بوده و اگر تلاش‌ ها، مجاهدت‌ ها و سیاست‌ های ایشان نبود، احتمال سقوط سوریه وجود داشت.

وی خستگی ‌ناپذیری، دشمن شناسی، علاقه به ‌مردم، اخلاص، مطیع ولایت بودن، قاطع بودن و احترام به خانواده را از خصوصیات بارز این شهید برشمرد و گفت: مدت ‌ها بود که وی در مورد شهادت و آرزوی شهید شدن سخن می ‌گفت که بالاخره به این درجه رفیع نائل آمد.

ابو حمزه با اشاره به نحوه شهادت سردار همدانی تأکید کرد: این حادثه از پیش طراحی شده نبوده است و اصولاً دشمن توانمندی و جرأت این را ندارد که سردار را مستقیماً مورد هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد: خودروی حامل سردار همدانی در مسیر حرکت خود نزدیک شهر حلب، دچار حادثه شده و باعث شهادت سردار همدانی می ‌شود. در این حادثه به جز سردار همدانی، هیچ ایرانی دیگر دچار حادثه نشده است.

ابو حمزه تأکید کرد که سپاه تقاص خون شهید همدانی را خواهد گرفت. غلامعلی ابو حمزه در خصوص اعلام عزای عمومی به مناسبت شهادت شهید همدانی در همدان، گفت: با استعلام استاندار همدان از شورای امنیت ملی، موافقتی در خصوص اعلام عزای عمومی و تعطیلی روز دوشنبه در همدان نشد.

وی بیان کرد: این مجاهد انقلابی از چنان شخصیتی برخوردار بود که اغلب استان‌ ها برای مراسم‌ هایی که برپا می‌ کردند از ایشان دعوت به سخنرانی می‌‌نمودند و وی نیز با همه مردم به یک شکل برخورد داشت.

ابو حمزه با بیان اینکه شهید همدانی سه سال در سوریه نقش‌ آفرینی کرد: افزود همه جریانات سیاسی و استکباری نقش و عزمت او را می ‌دانستند و از وی واهمه داشتند.

فرمانده سپاه همدان همچنین با ذکر اینکه سردار همدانی از شهادتش با خبر بود اظهار کرد: این شهید گرانقدر پیش از انجام آخرین عملیات و حضور در سوریه تمامی اعضای خانواده را جمع کرد و به همسر و فرزندان خود گفت که این آخرین سفر او بوده به همین منظور از آنها خواست وی را در زادگاهش همدان به خاک بسپارند لذا با توجه به علاقه این بزرگوار به آیت‌ا... موسوی همدانی پیکر وی را نیز در نزدیکی مزار اما ‌جمعه سابق همدان به خاک می ‌سپارند.


تحقق آرمان قدس با آزادی سوریه

فرمانده سپاه همدان گفت: بازتاب شهادت این سردار رشید اسلام در جبهه مقاومت و در بین معاندان و ذکر رشادت‌ های سردار همدانی در سوریه مؤید نقش محوری این شهید والامقام در سوریه است.

وی تأکید کرد: باید رفتار و منش این سردار شهید را به خوبی منعکس کرد تا جوان ‌ها بدانند چه مؤلفه‌ هایی موجب عظمت و بزرگی این شهید شده و این مؤلفه‌ ها را در زندگی خود عملی کنند.

ابو حمزه بیان کرد: سردار سر لشگر همدانی در سال 1329 در همدان به دنیا آمد و این رزمنده 65 ساله با وجود قرار گرفتن در سن پیری و بازنشستگی همواره در خدمت اسلام و ولایت بود.

فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان اظهار کرد: از نظر جغرافیای کشور سوریه در محور مقاومت قرار گرفته به‌ گونه‌ای که دسترسی از این کشور به عراق، لبنان و فلسطین آسان است.

ابو حمزه آزادی فلسطین از دست صهیونیست ‌ها را آرمان ملت ایران دانست و گفت: یکی از محورهای دستیابی به این آرمان سوریه است. وی تأکید کرد: بر همین اساس دشمن به خصوص از سال 90 تاکنون در صدد از بین بردن قدرتی است که ایران در جبهه مقاومت ایجاد کرده است.

ابو حمزه افزود: ملت ایران به واسطه تکلیفی که بر عهده دارند و آرمانی که امام راحل ترسیم کردند از ملت‌ های مظلوم دفاع می ‌کنند.


تشییع پیکر سر لشگر همدانی با حضور فرماندهان عالی ‌رتبه

وی اظهار کرد: پیکر شهید سردار سرلشکر شهید حسین همدانی بعدازظهر یکشنبه هفته جاری وارد فرودگاه همدان شده پس از تشییع در میدان سپاه شهر همدان به حسینیه ثارا... منتقل می ‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به عشق این شهید به ولایت و حضور در برنامه‌ های مختلف مذهبی قرار است برنامه زیارت عاشورا و عزاداری در هیأت ثارا... برگزار شود. فرمانده سپاه همدان بیان کرد: همچنین با درخواست دانشجویان قرار است پیکر مطهر این شهید به یکی از دانشگاه‌ ها منتقل شده و برنامه‌ ای هم در این مکان برگزار شود.

ابو حمزه افزود: پیکر این شهید ساعت 9 صبح دوشنبه در میدان اصلی شهر همدان تشییع شده و سردار سرلشکر جعفری در این مراسم اقدام به سخنرانی می‌کند.

وی با ذکر اینکه 400 همرزم سردار همدانی در این آیین حضور دارند گفت: پس از تشییع این شهید والا مقام در مسیر خیابان شهدا در ادامه به گلزار شهدای همدان منتقل شده و در جوار امام‌ جمعه سابق همدان به خاک سپرده می ‌شود.

وی اظهار کرد: مجلس ترحیم این شهید بعدازظهر دوشنبه با حضور حجت ‌الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور در حسینیه همدان برگزار می‌شود. ابو حمزه در ادامه از دعوت همه فرماندهان عالی سپاه پاسداران به همدان برای تشییع و حضور در مراسم ختم این شهید بزرگوار خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار