رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۹۲ مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از ابتدای امسال تاکنون در استان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 04 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز ایران نژاد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۲ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به واحد ارتباطات اورژانس استان مرکزی گزارش شد که از این تعداد ۱۸۳ نفر با تلاش تکنسین های اورژانس پیش‌بیمارستانی پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل و یا در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
وی یادآورشد: همچنین  متاسفانه تعداد ۹ نفر از مسموم شدگان جان خود را از دست دادند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: آمار مسمومیت های ناشی از گاز منوکسید کربن نسبت به ده ماهه مشابه سال گذشته بیش از ۵ درصد افزایش و نیز آمار فوتی ها بیش از ۴۴ درصد افزایش را نشان می دهد.
ایران نژاد در ادامه با اشاره به اینکه مسمومیت با منوکسیدکربن یک مسمومیت قابل پیشگیری است، افزود: اگر مردم احتیاطات لازم را در این خصوص رعایت کنند به طور کل جلوی این دسته از حوادث گرفته می شود.
وی تاکید کرد: افراد اگر با کوچک ترین نشانه به وجود گاز منوکسید در خانه شک کردند به سرعت مکان را ترک کرده و با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.
وی گفت: اقدامی که اطرافیان می توانند در این خصوص انجام دهند این است که تا قبل از رسیدن آتش نشان ها و اورژانس پنجره های خانه را باز کرده و مصدومین را از محل دور کنند و دقت داشته باشند به هیچ عنوان اقدامات درمانی را در محلی که گاز منوکسید در حال انتشار است، انجام ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار