فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: از مجموع هفت هزار و ۷۱۴ متقاضی ثبت نام شده مسکن ملی در این شهرستان پس از بررسی‌های لازم تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر تایید شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 03 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا «صدرالله بابلی»  افزود: پیش بینی ما این است که با اتمام بررسی پرونده های متقاضیان در مجموع واجدان شرایط دریافت مسکن ملی برای تایید نهایی به سه هزار و ۵۰۰ متقاضی برسد.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح مسکن ملی در شهرستان سرپل‌ذهاب، ۱۲۰ هکتار زمین مورد نیاز است و تاکنون بیش از هفت جلسه در این رابطه برگزار شده که مشکل تامین زمین برای عملیاتی شدن این طرح مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: این شهرستان مشکل زمین منابع ملی دارد که در این خصوص پنج نقطه از سطح شهر شناسایی شده و در دستور بررسی قرار گرفته که پس از انجام استعلامات قرار است یک نقطه جانمایی شود.

بابلی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید رئیس جمهور است و تلاش همه مسوولان در شهرستان سرپل ذهاب تحقق این برنامه ملی است.

او گفت: همچنین سه بلوک ۷۲ واحدی از واحدهای مسکن مهم شهید شیرودی که در زلزله سال ۹۶ تخریب شد، کار بازسازی آن به اتمام نرسیده که قرار بر این است با تامین اعتبار و پرداخت طلب پیمانکار، مشکل اعتباری برای تکمیل این واحدها برطرف شود.

مجتمع ۵۷۶ واحدی مسکن مهر شهید شیرودی سرپل‌ذهاب در زلزله آبان‌ماه سال۱۳۹۶ آسیب جدی دید و سه بلوک از آن نیز به کلی تخریب شد که تاکنون ۵۰۴ واحد تکمیل و به مالکان تحویل داده شده و سه بلوک که به طور کامل تخریب شد قرار بر این است تا با تامین اعتبار و پرداخت طلب به پیمانکار شاهد ادامه روند اجرایی کار بازسازی و اتمام آن برای تحویل واحدها به متقاضیان انجام شود.

بابلی گفت‌: همچنین در جلسه اخیر شورای مسکن موضوع سه تعاونی مسکن فرهنگیان، شهرداری و طلاب و مسایل و مشکلات آن ها بررسی شد و اهتمام بر رفع مشکلات این تعاونی‌ها است و ۷۰ درصد از اراضی که مشخص شود نیز برای تعاونی ها و ۳۰ درصد هم برای نهضت مسکن ملی استفاده خواهد شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار