نقش موثر معاینه فنی خودرو در کاهش آلایندگی هوا
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور گفت: بررسی‌ها نشان داده، فعالیت مراکز معاینه فنی تا۹۰ درصد از آلاینده‌های هوا ناشی از منابع متحرک کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 31 August 2022

عبداله متولی گفت: در پنج ماهه امسال از بیش از چهار میلیون و ۸۱۵ دستگاه خودروی پذیرش شده در مراکز معاینه فنی خودرو کشور، سه میلیون و ۷۰۰ دستگاه خودرو تأییدیه گرفته اند.
وی با بیان اینکه تمام مراکز معاینه فنی کشور مکانیزه و بدون دخالت نیروی انسانی است افزود: اطلاعات آزمون خودرو به صورت رمزنگاری شده به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) ارسال می‌شود.
این در حالیست که به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان طبق تحقیقات،۴۰ درصد از آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان ناشی از منابع متحرک یا وسایل نقلیه است.
حسین حق شناس افزود: از این میزان ۲۰ درصد مربوط به خودرو‌های درون شهری است که با معاینه فنی خودرو در کاهش این سهم از آلودگی تأثیر گذار است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هم می‌گوید: برخورد با صاحبان خودرو‌های سنگین و سبک فاقد معاینه فنی در استان اصفهان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد بیشتر شده است.
سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه با هوشمندسازی سامانه‌های پلیس راهور، خودرو‌های فاقد معاینه فنی، از طریق دوربین‌های نظارت تصویری شناسایی و روزانه اعمال قانون می‌شوند گفت: هر خودروی بدون معاینه فنی در صورت تردد در کلانشهر اصفهان هر ۲۴ ساعت یکبار جریمه می‌شود.
براساس قانون خودرو‌هایی که چهار سال از عمر آن‌ها گذشته باشد باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
۶۶۸ مرکز معاینه فنی ویژه خودرو‌های سبک در ۴۳۶ شهر، ۱۷۶ مرکز ویژه خودروی سنگین در ۱۲۶ شهر و ۷۵ مرکز معاینه فنی موتور سیکلت در کشور فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار