مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: پویش "صحن حرم، مدرسه ام" با هدف گسترش فرهنگ نیکوکاری خصوصا در میان دانش آموزان راه اندازی شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 21 July 2022

مرزبان نظری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح صحن حرم مدرسه ام در ادامه و تحول طرح آجر به آجر که از سال ۹۹ از سوی سازمان نوسازی مدارس آغاز شدف اجرا می شود.

وی با اشاره به هدف مهم اجرای پویش‌ها که فرهنگسازی است، افزود: معمولا جامعه هدف ما دانش آموزان هستند، با توجه به اینکه در کشور ۱۴ میلیون دانش آموز داریم اگر متوسط خانواده‌ها را ۴ نفر در نظر بگیریم، می‌توان جمعیتی بالغ بر ۵۰ میلیون را پوشش داد.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس ادامه داد: در پی انتشار فیلم موهن عنکبوت مقدس، سازمان نوسازی مدارس تصمیم به راه اندازی این پویش گرفت که هدف آن تکمیل و ساخت ۸ مدرسه استثنایی به نیت امام هشتم در سطح کشور است و مدارس نیمه کاره تکمیل و مدارسی احداث می‌شوند.

وی گفت: قرار بر این شد اولویت به ۸ استان برتر داده شود که تا کنون به همت مردم سخاوتمند استان، کرمانشاه در جایگاه دوم قرار دارد، پس از برگزاری پویش‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم پویشی موفق است که بحث مالی در آن مطرح نباشد و به دلیل شرایط اقتصادی برخی توان مشارکت مالی را ندارند بنابراین هدف اصلی فرهنگ سازی در این زمینه است.

نظری در ادامه تصریح کرد: اگر دانش آموزان امروز مجاب شوند که احداث مدرسه امر خیری است و در آن مشارکت داشته باشند به هدف خود رسیده ایم، در این پویش به عنوان نمونه یکی از گزینه‌ها نقاشی است که توسط دانش آموزان بارگذاری می‌شود و از سوی حامیان مالی و بر اساس برنامه ریزی‌های سازمان به صورت مزایده خریداری و مبلغی به اجرای این پویش کمک می‌شود.

وی ادامه داد: به جز مبلغی که توسط مردم جمع آوری می‌شود، سازمان نوسازی از محل اعتبارات دولتی اعتبار لازم را برای ۸ پروژه تامین می‌کند که امید است استان کرمانشاه جزو ۸ استان برتر باشد و مدرسه استثنایی را برای استان تاسیس کنیم، در حال حاضر یک مدرسه استثنایی به همت یکی از خیرین در دولت آباد در حال احداث است.

نظری تاکید کرد: به دلیل اینکه پویش به نیت امام هشتم بوده، ۸ مدرسه استثنایی در سطح کشور احداث می‌شود، در آخرین جلساتی که با سازمان برگزار شد قرار بر این شد ۸ استان برتر را برای مدارس استثنایی تعریف کنند، این پویش تا پایان شهریور ادامه دارد.

لازم به ذکر است که علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا وب سایت ajorBajor.ir مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار