سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از اصلاح و بهینه سازی روشنایی بوستان های شهر اراک توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 12 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، احمد حسنی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه شهری، توسعه فضای سبز در شهرهاست و نیز با در نظر گرفتن این نکته که پارکها و فضای سبز از اهمیت بسیار بالایی برای بهبود شرایط زیستی جوامع شهری برخوردار بوده و به عنوان یکی از مهمترین فضاهای عمومی نقش بسیار بالایی در بهبود شرایط فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی نواحی شهری دارد.
وی یادآورشد: در همین راستا مهمترین رویکرد سازمان حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز و تلاش برای ایجاد شهری زیبا و جذاب می باشد.
وی افزود: از جمله اقداماتی که تاکنون برای حفظ، توسعه و نگهداری فضای سبز توسط سازمان انجام گرفته می‌توان به روشنایی پارک ها و فضای سبز شهری اشاره کرد که علاوه بر افزایش زیبایی بوستان ها، نقش موثری در تامین امنیت شهروندان در هنگام شب دارد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: با هدف خدمت رسانی و افزایش ضریب ایمنی شهروندان، همچنین احترام به حقوق شهروندی توسعه روشنایی بوستان‌های خیبر، شهید باهنر، معلم، الهیه، فاطمیه، امین، فتح، سلامت، فردوس، میلاد نور، یاسمین، غدیر ۱ و ۲، جنگل پردیس، جنگل بلوار شهدای دولت، پارک شهر، آزادی، فروردین، رسالت، ترنم، امیرکبیر، نسترن، کوثر، تبسم، شاخسار و احداث روشنایی زمین بازی ساحلی پارک دانشجو توسط سازمان از ابتدای سال انجام گرفته و توسعه روشنایی پارک های لاله، دفاع مقدس، شطرنج در حال انجام بوده و جنگل مهرگان نیز در دستور کار می باشد.
حسنی اظهار داشت: به منظور رفع جرم خیز بودن فضای پارک‌ها تا جایی که در حیطه اختیارات این سازمان بوده اقدامات موثری انجام شده البته به منظور حذف آسیب‌های اجتماعی موجود در پارک‌ها همکاری سایر ارگان‌ها از جمله اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و … لازم و ضروری است.
حسنی افزود‌: برای بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان در روشنایی بوستان های شهر اراک از تجهیزات روشنایی کم مصرف در این زمینه استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار