گیلان از استان‌های هدف گردشگری کشور است و تلاش برای ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری در گیلان اولویت مهم مجموعه‌ی دست اندرکاران اجرایی ست.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 28 April 2022

 

گیلان از استان‌های هدف گردشگری کشور است و تلاش برای ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری در گیلان اولویت مهم مجموعه‌ی دست اندرکاران اجرایی ست.

به گزارش تابناک گیلان ؛ استاندار امروز در مراسم قدردانی از خادمان سفر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز امسال در رشت ، گفت: جاذبه‌های متنوع فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی و مذهبی گیلان ، این استان را در زمره‌ی استان‌های هدف گردشگری کشور قرار داده و اقبال عمومی هموطنان برای سفر به گیلان در ایام مختلف سال، اقتضاء می‌کند تا هرچه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری گیلان ارتقاء یابد.

دکتراسدالله عباسی با قدردانی از تلاش‌های موثر اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر‌های نوروزی گیلان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند ارایه‌ی خدمات و تسهیل در تردد گردشگران در محور‌های موصلاتی استان در ایام نوروز امسال در مقایسه با قبل مناسب‌تر بود، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب باید روند بهبود زیرساخت‌های گردشگری، توسعه‌ی انواع صنایع دستی، بهسازی و راه اندازی اماکن تاریخی و افزایش اقامتگاه‌ها توسط بخش خصوصی تداوم یابد.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان همچنین توسعه‌ی گردشگری استان را در بستر حفاظت از زیست بوم گیلان عملی و موثر دانست و افزود: حفظ گونه‌های نادر جنگلی در گیلان و ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری در سواحل از الزاماتی است که زیست بوم گیلان را در بستر ارایه‌ی خدمات مناسب به گردشگران حفاظت می‌نماید.

دکتر ولی جهانی ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در گزارشی از ورود ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ گردشگر به گیلان در بازه‌ی زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد که گردشگران نوروزی امسال ، ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۶۵ نفر شب در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند که این رقم بیش از ۲۰۷ درصد بیشتر از نوروز پارسال است. 

فریبرز مرادی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی گیلان نیز در گزارشی تعداد ورود خودرو به گیلان را دربازه‌ی زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه امسال، یک میلیون و ۵۳۹ هزار ۳۳۴ دستگاه اعلام کرد و با بیان اینکه این آمار توسط ۴۲ دستگاه تردد شمار در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است، افزود: این رقم در مقایسه با پارسال ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سیاووش غلامی ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز حجم ماموریت‌های حوزه‌ی امداد و نجات نیرو‌های هلال احمر در نوروز امسال را ۱۵۵ مورد اعلام کرد و گفت: تنوع ماموریت‌ها از قبیل نجات در راه ماندگان ناشی از بارش برف در نخستین روز از نوروز همراه با امداد جاده ایی و نجات جان حادثه دیدگان از ویژگی‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در نوروز امسال بوده است.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از خادمان سفر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در نوروز امسال قدردانی و از کتاب عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان رونمایی شد

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار