مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها گفت: به متقاضیان اجرای این طرح‎ها از تسهیلات کم بهره و معافیت مالیاتی و بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 03 October 2015
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها گفت: به متقاضیان اجرای این طرح‎ها از تسهیلات کم بهره و معافیت مالیاتی و بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تسنیم، فریدون عربی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار داشت: فقدان معیشت و درآمد پایدار و عدم وجود جذابیت در محیط‌های روستایی سبب شده است که مهاجرت قهری از روستاها را شاهد باشیم که مشکلات اجتماعی در شهرها را به وجود آورده است.

وی افزود: دهیاران منتخب شوراهای روستایی در روستاها هستند و شرح وظایف خاصی دارند و باید برای رشد عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان تصریح کرد: در بحث اقتصادی نیز توسعه شتابان روستاها مورد توجه است به طوری که در برنامه پنجم و ششم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصدی روستاها و عشایر مورد توجه است تا از اقتصاد تک محصولی و نفت فاصله بگیریم.

وی گفت: رشد و توسعه اقتصادی با مشارکت اقتصادی اقشار مختلف مردم شهری و روستایی حاصل می‌شود در این راستا دفتر امور روستایی و شوراها با معرفی و پرداخت تسهیلات ویژه از متقاضیان اجرای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی حمایت می‌کند تا سبب اشتغال و توسعه پایدار در روستاها شود.

عربی با اشاره به اجرای طرح‌های مشارکتی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیان کرد: تسهیلات این طرح‎ها با سودهای پائین مدنظر قرار گرفته است و باید طرح‌ها توسط فرمانداری‌ها معرفی شود و بعد از بررسی کارشناسی به دفتر صندوق کارآفرینی امید و دفتر امور اقتصادی استانداری ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی، گردشگری، اکوتوریسم و صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توانند از مزایای طرح مشارکت بهره‌مند شوند، افزود: برقراری زنجیره تولید از مرحله نخست تولید تا عرضه در بازار و صادرات در طرح‌های مشارکتی مورد توجه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان با اشاره به اینکه طرح‌های مشارکتی باید حداقل ۲۰۰ نفر سرپرست خانوار عضو داشته باشد، عنوان کرد: نرخ سود تسهیلات طرح‌های مشارکتی ۳ درصد و غیرمشارکتی ۱۰ درصد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی در طرح‌های مشارکتی می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند، اظهار داشت: طرح‌های مشارکتی از معافیت مالیاتی به مدت ۱۰ سال و تخفیف و معافیت بیمه‌ای با شرایط ویژه بهره‌مند می‌شوند.

عربی تأکید کرد: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی مستقر در روستاها می‌تواند سبب ماندگاری افراد در روستاها شود و معضل بیکاری و عدم اقتصاد پایدار در روستاها رفع می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار