رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد از تشکیل مجمع خیران دانش‌آموز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 30 September 2015

به گزارش تابناک یزد،حسینعلی ملانوری،در گردهمایی مدیران مدارس استان یزد به منظور هماهنگی برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار، نوع‌دوستی و همدلی باید در بین دانش‌آموزان نیز ترویج شود، اظهار داشت: کمک به دیگران فرهنگی است که باید از سنین کودکی به فرزندان آموزش داده شود تا در آینده شاهد به ثمر نشستن میوه‌های احسان و همدلی باشیم.

وی از تشکیل مجمع خیران دانش‌آموز در استان یزد خبر داد و بیان کرد: این مجمع نیز در راستای تلاش برای ترویج فرهنگ همدلی در بین کودکان و نوجوانان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی مجمع خیران دانش‌آموز استان یزد شده است.

ملانوری ادامه داد: این مجمع با توجه به برگزاری جشن عاطفه‌ها و به منظور برنامه‌ریزی، هدایت، اجرا و نظارت بر این امر و با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی با همکاری مدیران مدارس تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد هدف از ایجاد مجمع خیران دانش‌آموز را فرهنگ‌سازی در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن عاطفه‌ها بیان کرد و افزود: تهیه ملزومات و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند در مناسبت‌های مختلف، مشارکت در تامین هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، مشارکت و جلب حمایت اولیا دانش‌آموزان و خیران در بهسازی مدارس و برنامه‌های خیرخواهانه از دیگر اهداف تشکیل مجمع خیری دانش‌آموز است.

این مقام مسئول از مشارکت جدی دانش‌آموزان در این مجمع خبر داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان استان یزد نسبت به تشکیل این مجمع علاقه نشان داده‌اند و می‌توان از ظرفیت آنها در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در زمینه‌های یاد شده بهره گرفت.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این جلسه بر اهمیت ایجاد مهارت همدلی در بین دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: همدلی و نوع‌دوستی از آموزه‌های دینی است و باید از هم‌اکنون کودکان را با این فرهنگ آشنا کرد.

وی عنوان کرد: مدیران، خط مقدم تربیت دانش‌آموزان و ایجاد مهارت همدلی در آنان هستند و در این مسیر رسالت سنگینی بر عهده دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار