استاندار یزد گفت: در سفر رئیس جمهور برای طرح‌های استان حدود هشت هزار میلیارد تومان مصوب شد که رقم خوبی است.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 31 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گزارشی درباره سفر رئیس جمهور به یزد ارائه کرد و گفت: تلاش ما این بود که هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و هم مشکلات و کمبود‌های استان یزد به رئیس جمهور و هیئت دولت معرفی شود.وی افزود: برای طرح‌های استان نیز حدود هشت هزار میلیارد تومان در این سفر مصوب شد که رقم خوبی است. خیران نیز در دیدار با رئیس جمهور قرار شد هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها یا ایجاد طرح‌های مورد نیاز استان هزینه کنند.


فاطمی با اشاره به دغدغه امام جمعه در مورد راه آهن یزد تصریح کرد: برای راه آهن یزد – اقلید، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، اما ایستگاه‌ها و علائم و الکترونیکی نصب نشده است. بر این اساس این طرح همچنان هم قابل استفاده نیست بنابراین در سفر هیئت دولت به استان یزد، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این طرح مصوب شد.


وی ادامه داد: راه آهن بافق – ارژنگ نیز که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۸۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز داشت که در این سفر مقرر شد ۴۸۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم وزارت راه و شهرسازی به این طرح اختصاص دهند.


استاندار یزد اظهار داشت: زیرساخت حمل و نقل ریلی و هوایی در استان یزد دچار مشکل است، اما پیگیر حل این مشکلات هستیم و به زودی نیز با سرمایه گذاری یکی از معادن بزرگ استان و یک شرکت هواپیمایی، یک شرکت هواپیمایی یزدی در استان شکل می‌گیرد و خطوط هوایی جدید برای این استان ایجاد خواهد شد.


وی در مورد قطار یزد – تهران و بالعکس که مورد تاکید امام جمعه یزد است، گفت: تحریم‌ها از یک طرف و زیانده بودن قطار‌ها از سوی دیگر عامل کاهش قطار‌های این مسیر است، اما با معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صحبت‌هایی شده و قرار است به این موضوع ورود کنند تا مسئله حل شود.


فاطمی از برنامه ریزی برای ایجاد پهنه صنایع پیشرفته در اردکان خبر داد و یادآور شد: این موضوع در حاشیه سفر هیئت دولت به استان یزد نیز مطرح شد و برنامه ریزی آن به زودی انجام می‌شود.


وی همچنین به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و مصوبات حوزه آب و انتقال آب پرداخت و بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، به زودی اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم می‌خورد.


استاندار یزد در مورد بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: روال بودجه بندی کاملا تغییر کرده و صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها شکل می‌گیرد که ۲ هزار میلیارد تومان دولت به این صندوق واریز می‌کند و درآمد‌های استان از جمله مازاد درآمد مالیاتی، درآمد معادن و ... نیز به این صندوق واریز می‌شود که در استان هزینه خواهد شد.


فاطمی خاطرنشان ساخت: دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که برگرفته از دغدغه‌های مردم است را در نظر داریم و رهنمود‌های ایشان ملاک عمل ما است و این موارد را در شورای معاونان به طور مرتب مطرح و بررسی می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار