رییس سازمان نظام پزشکی مشهد:
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: اینکه در کشور عده ای از مردم واکسن گریز بوده و نسبت به آن موضع گرفته اند ناآگاهی آنهاست، ضمن اینکه عده ای لیدر این موضوع را هدایت می کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 06 December 2021

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، جامعه پزشکی را همه پزشکان متخصص، ماماها، دندان پزشکان، داروسازان، افراد شاغل در آزمایشگاهها، فیزیوتراپیست ها، گفتار درمان ها، شنوایی سنج ها و جامعه پرستاری دانست و گفت: شغل جامعه پزشکی صیانت و ارتقای سلامت جامعه است اما تا قبل از کرونا این دیده نمی شد اما از زمان شیوع کرونا مردم به خوبی نقش آفرینی این جامعه را به خوبی لمس کردند.

 

وی با بیان اینکه عنوان مدافع سلامت خیلی دیر به جامعه پزشکی اطلاق شد؛ تصریح کرد: نقش جامعه پزشکان در کرونا بر کسی پوشیده نیست در نتیحه توفیق ما در کنترل کرونا به سه عامل خدمت دهنده ، خدمت گیرنده و کسی که این خدمات را به مردم رسانده می باشد.

 

صداقت با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات در کشور رعایت پروتکل ها 90 درصد از بستری جلوگیری می کند؛ گفت: تاکنون سوبه جدید اومیکرون ، 13 بار جهش رسمی داشته است اما خوشبختانه مهمترین عامل در جلوگیری از افزایش مبتلایان در این سویه نیز رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و واکسیناسیون است.

 

وی افزود: برخی نگران هستند که سویه جدید کرونا نسبت به واکسن های موجود و داروها بی اثر باشد در حالی که گزارشاتی که از اومیکرون ارائه می شود قابل استناد نیست و اگر واکسن بر آن بی اثر باشد محققین در محیط ازمایشگاه در کمتر از 6 هفته می توانند دنبال واکسن سازی آن باشند که در 100 روز بعد از آن در بازار عرضه شود.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تاکنون همه جهش های کرونا از مکان هایی صورت گرفته که آمار واکسیناسیون پایین بوده است؛ افزود: ما بر اساس مطالعات بالینی می گوییم مردم باید واکسن بزنند تا شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم لذا باید این آگاه سازی در مورد صورت گیرد که به سمت واکسیناسبون حتی در صورت ادامه دار بودن کرونا در دزهای سوم و چهارم بروند.

 

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل ها در حال حاضر به شدت کاهش پیدا کرده است و از 80 درصد به 40 درصد رسیده است؛ گفت: 9 میلیون و 300 هزار نفر واجد شرایط در کشور هنوز برای واکسن اقدام نکرده اند لذا باید رسانه در این امر ورود کند تا واکسن هراسی، واکسن گریزی و واکسن ستیزی در جامعه ما از بین برود چرا که تنها راه نجات مردم از کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار